Ledelse og resultater i offentlig virksomhet. Et eksempel fra høgskolesektoren
dc.contributor.author | Rasmussen, Leif | |
dc.date.accessioned | 2009-07-02T11:27:12Z | |
dc.date.available | 2009-07-02T11:27:12Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/142109 | |
dc.description.abstract | Oppgaven legger selvbestemmelsesteorien (SDT) til grunn for en vurdering av ledernes arbeid for å utvikle motiverte medarbeidere. I følge SDT er tilfredsstillelse av de grunnleggende psykologiske behov for autonomi, kompetanse og sosiale relasjoner viktige for utviklingen av indre/autonom motivasjon hos den enkelte. Lederes arbeid for å støtte faglig ansattes grunnleggende behov i jobbsammenheng blir sentral. Medbestemmelse er også et sentralt område i dette ”klima”. | nob |
dc.format.extent | 930286 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.subject | selvbestemmelsesteori | nob |
dc.subject | motivasjon | nob |
dc.subject | organizational citizenship behavior | en |
dc.subject | strategi og kompetanseledelse | |
dc.subject | Studiestrategi | |
dc.title | Ledelse og resultater i offentlig virksomhet. Et eksempel fra høgskolesektoren | nob |
dc.type | Master thesis | en |