• Helsefremmende arbeid i nærmiljøet : med fokus på Åpen Barnehages bidrag til å skape nettverk blant småbarnsmødre 

      Emhjellen, Tone Helberg (Master thesis, 2008)
      Åpen Barnehage, helse og støttende nettverk. Grunnlaget for at dette har falt innunder helsefremmende arbeid ligger i Ottawa-charterets to strategier om å skape støttende nettverk samt å satse på nærmiljøet i det helsefremmende ...
    • Kultur og migrasjon. En studie av hverdagsliv og tilpasningsprosesser i eksil 

      Malme, Anne K. (Master thesis, 2011)
      Å forlate sitt opprinnelsesland som flyktning, innebærer store omveltninger som brudd med levemåter og tap av familie, nettverk, status og trygghet. I møte med eksillandet stilles flyktninger overfor mange utfordringer ...
    • Lærernettverk som basis for endringsarbeid 

      Ballangrud, Brit Bolken (Arbeidsnotater fra Høgskolen i Buskerud, Working paper, 2004-01)
      Våren 2000 arbeidet Høgskolen i Buskerud (HIBU) og Utdanningsavdelingen i Buskerud fylkeskommune (BFK) med å formalisere et samarbeid til gjensidig nytte. Samarbeidet ble formalisert gjennom en avtale 05.04.00. I denne ...
    • Nettverk og samarbeid i kulturhusbransjen 

      Bjerke, Knut André (Master thesis, 2016)
      Nettverk og relasjoner forstås i dag som betydningsfulle for virksomheters ytelse, og etter snart 30 års forskning har det vokst frem teorier som forklarer dette innenfor ulike kontekster og bransjer. Denne masteravhandlingen ...
    • Nettverk som læringsarena 

      Ballangrud, Brit Bolken (Arbeidsnotater fra Høgskolen i Buskerud, Working paper, 2003-06)
      Dette er tredje rapport i HIBUs arbeidsnotatserie om prosjektet: ”Differensiering og tilrettelegging av videregående opplæring” i Buskerud. Den første rapporten ”Nettverksarbeid – en læreplan i endringsarbeid” (Arbeidsnotat ...
    • Tverrfaglig samarbeid om kriminalitetsforebygging : evaluering av et kompetansehevingsprogram i Drammen 

      Slåtten, Kåre (Rapporter fra Høgskolen i Buskerud, Research report; Peer reviewed, 2006-10)
      Rapportens formål er todelt. For det første vil den beskrive studiemodellen og den faglige forankringen som har ligget til grunn i design av programmet. For det andre vil den evaluere hvilke erfaringer som er gjort med ...