Show simple item record

dc.contributor.advisorBjordal, Cathrine
dc.contributor.advisorDalen, Kirsten Marie
dc.contributor.authorSkjåvik, Mona Elisabeth
dc.date.accessioned2024-07-05T16:42:12Z
dc.date.available2024-07-05T16:42:12Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.usn:wiseflow:7108820:59485066
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3138673
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDette er en undersøkelse av hvordan elever på videregående skole opplever at de har fått karriereveieldning på skolen. Det er gjennomført ett intervju med en skoleklasse på en videregående skole på Østlandet, der det er snakket med elever som nå går VG2 barne- og ungdomsarbeiderlinja. På den ene siden uttrykker noen av elevene at de opplever at skolen gir god nok karriereveieldning slik det er nå, mens i den andre enden av skalaen har du noen som opplever at det er endel mangler i karriereveiledningen som de får i klasserommet. Elevene viser gjennom samtalene at de vet hva som er karriereveilederens/rådgiverens oppgaver, men de sier at de ønsker med tid med karriereveilederen. Elevene uttrykker at de mangler at læreren gir mer dybdeinformasjon om de forskjellige yrkene, eller presenterer dem slik noen av informantene beskriver det. Elevene savner muligheten til å være i praksis på flere steder enn det som er mulig å få til i dag.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleElevens opplevelse av karriereveiledning på skolen
dc.typeMaster thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record