Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorPrebensen, Nina Katrine
dc.contributor.authorBurmester, Michael
dc.contributor.authorAspvik, Preben
dc.date.accessioned2023-07-31T07:50:50Z
dc.date.available2023-07-31T07:50:50Z
dc.date.created2021-11-15T13:39:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationPrebensen, N. K., Burmester, M., & Aspvik, P. W. (2021). Digital forretningsmodellinnovasjon: Filmfestival i endring. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse, 24(6), 75-85.en_US
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3081884
dc.description.abstractPublikum besøker filmfestivaler, alene eller sammen med andre mennesker, fordi de gir verdifulle opplevelser. Uansett motiver for å delta på en filmfestival er tilstedeværelsen avgjørende for øyeblikkopplevelsen. Digitalisering samt siste års pandemi har vist oss at denne tilstedeværelsen kan være digital så vel som fysisk. Nye, innovative teknologiløsninger kan hjelpe bedrifter og reisemål til å tilrettelegge for stadig bedre festivalopplevelser – både i tider med nedstenging og i normale tider – avhengig av kundenes interesser, behov og ønsker. Ulike kundegrupper verdsetter film forskjellig, og de opptrer ulikt før, under og etter en filmfestival. Ved å studere festivaldeltakere og deres følelser og behov før, under og etter festivalen, kan en skaffe til veie kunnskap for å tilrettelegge for verdimessig sterkere opplevelser for de forskjellige deltakerne – også før og etter selve øyeblikksopplevelsen finner sted. Spesielt viser artikkelen hvordan digital teknologi (helt eller delvis) kan benyttes for å tilrettelegge for økt opplevelsesverdi for deltakerne – både når kriser oppstår, og i mer normale tider. Gjennom segmentering og digitale/hybride løsninger er hensikten også å peke på muligheter for å sikre attraktive og lønnsomme filmopplevelser.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.urihttps://nye.econa.no/faglig-oppdatering/medlemsbladet-magma/6-2021/digital-forretningsmodellinnovasjon-filmfestival-i-endring/
dc.titleDigital forretningsmodellinnovasjon: Filmfestival i endringen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderEconas Informasjonsservice ASen_US
dc.source.pagenumber75-85en_US
dc.source.volume24en_US
dc.source.journalMagma - Tidsskrift for økonomi og ledelseen_US
dc.source.issue6en_US
dc.identifier.cristin1954680
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpreprint
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel