Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFredriksen, Biljana C.
dc.contributor.advisorRiis, Kirstine
dc.contributor.authorYksnøy, Cathrine
dc.date.accessioned2023-06-27T16:41:50Z
dc.date.available2023-06-27T16:41:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.usn:wiseflow:6821794:54510694
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3073719
dc.description.abstractMasterundersøkinga utvikla seg innan området berekraftig tenking, frå nokre av mine spørsmål kring både redusert forbruk og auka varigheit på tekstilar. Den fokuserer på eit grunnleggande tenkjesett – ein tanke/gang. Med ei artografisk undersøkingsform, som anerkjenner ei holistisk og levande koplinga mellom dei tre rollene som kunstnar, forskar og lærar, gjennomfører eg gjentatte vandringar og fargingar med lokale planter. Og eg undrar kva forståing som har oppstått frå dette engasjementet. Eg vandrar to ulike stiar som er meiningsfulle for meg og plukkar planter på min veg, og eg skriv tekstar og fargar med plantene i etterkant. Med plantefargar på tekstile naturfibrar – å farge natur med natur – som ein drivkraft, skape eg eit slags fargeherbarium. Dette tidkrevjande, men avgrensa steget i den lange reisa med å lage tekstilar utgjer ein del av undersøkinga mi, medan dei ulike opplevingane av å være i nærområda mine utgjer ein annan vesentleg del. På jakt etter en djupare forståing for potensialet som ligg i kunst og handverk, er denne undersøkinga forankra i mine erfaringar og mogeleg overførbarheit. Innsikt frå forskingsprosessen min belyser perspektiv på berekraft, aspekt ved vandring og måtar å lære på. Eg undra om erfaringar med lokalmiljøet og dei nære prosessane med staden sine materialar kunne føre med seg (økologiske) medvitsendringar. Eg beveger meg inn i undersøkinga med ein systematisk struktur, innan overlappande estetiske og berekraftsdidaktiske område i kunst- og handverksfaget. Fleire sentrale kategoriar vert kondensert frå forståingane av det empiriske materiale mitt, og eg reflekterer over oppdagingane mine innan tre domene; økologisk medvit, didaktisk medvit og metodisk medvit. Og hand i hand følger fragment av oldemora mi si historie meg på vegen – som små magiske lykketreff – attmed spenninga mellom å bevege seg framover til ein stad og å være med staden. Nøkkelord: berekraft – artografi – bevisstheit – meir-enn-menneske – vandring – rammer – transformasjon – interaksjon – læring – stad
dc.description.abstractThis project evolved from concerns for the environment, and from some of my questions regarding sustainability, reduced consumption and durability of textiles. It is about be(com)ing aware. Through the multiple forms of entanglements as an artist, researcher and teacher, I engage with repetitive walking and dyeing with local plants – and wonder what emerged from this engagement. I walk two different paths that are significant to me, pick plants on my way, write notes and dye with the plants afterwards. With botanical dye on natural textile fibres – dyeing nature with nature – as a driving force, I create a kind of colour herbarium. While this time-consuming, but small step in the long journey of making textiles forms one part of my inquiry, the various experiences of being with my vicinities forms another significant part. In search for a deeper understanding of the potential that lies in the arts and crafts, this inquiry is grounded in my experiences and their transferability. New insights and perspectives that emerged from my research process shed light on perspectives on sustainability, ways of walking and ways of learning. I wondered whether experiences with the local environment and the intimate processes of making with its materials can transform and affect ecological awareness. The project is framed with a systematic structure when I move into sensuous sustainability didactics in the context of the Norwegian school subject Art and crafts. From my empirical material, I condense several key aspects that emerged, and I reflect on my discoveries within three domains: ecological awareness, didactical awareness and methodological awareness. And hand in hand with serendipity, fragments of my great-grandmother's story accompany me on my way - acting as if by enchantment – within the tension between getting somewhere else and staying with the same place. Keywords: sustainability – artography – awareness – more-than-human – walking – frames – transformation – interaction – learning – place
dc.languageeng
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleTanke/gang: Ei artografisk vandring med eit fargeherbarium
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel