dc.contributor.advisor | Odegard, Nina | |
dc.contributor.author | Abrahamsen, Ann Therese | |
dc.date.accessioned | 2023-02-18T17:41:28Z | |
dc.date.available | 2023-02-18T17:41:28Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier | no.usn:wiseflow:6737111:52717277 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3052150 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Formålet med denne studien var å undersøke hvordan barnehagelærere og lærere forstår begrepet relasjonskompetanse og hvordan det kom frem i det praktiske arbeidet. Resultatene fra intervjuene viste at det var stor likhet mellom barnehage og skole om hva relasjonskompetanse består i. Temaene som var felles var både trygghet, tillit, anerkjennelse og bevissthet rundt maktforholdet i den asymmetriske voksen – barn relasjon. En viktig og vesentlig forskjell var bruken av programmer, og særlig De utrolige årene som ble brukt inn i relasjonsarbeidet. | |
dc.description.abstract | | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | University of South-Eastern Norway | |
dc.title | «Hvordan forstås og arbeides det med relasjonskompetanse hos lærere i barnehage og skole? -I lys av Arendts begreper» | |
dc.type | Master thesis | |