Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorOdegard, Nina
dc.contributor.authorAbrahamsen, Ann Therese
dc.date.accessioned2023-02-18T17:41:28Z
dc.date.available2023-02-18T17:41:28Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.usn:wiseflow:6737111:52717277
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3052150
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractFormålet med denne studien var å undersøke hvordan barnehagelærere og lærere forstår begrepet relasjonskompetanse og hvordan det kom frem i det praktiske arbeidet. Resultatene fra intervjuene viste at det var stor likhet mellom barnehage og skole om hva relasjonskompetanse består i. Temaene som var felles var både trygghet, tillit, anerkjennelse og bevissthet rundt maktforholdet i den asymmetriske voksen – barn relasjon. En viktig og vesentlig forskjell var bruken av programmer, og særlig De utrolige årene som ble brukt inn i relasjonsarbeidet.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.title«Hvordan forstås og arbeides det med relasjonskompetanse hos lærere i barnehage og skole? -I lys av Arendts begreper»
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel