Show simple item record

dc.contributor.advisorSonesson, Lena Kerstin
dc.contributor.authorStorødegård, Ruth Monica
dc.date.accessioned2023-02-02T17:41:25Z
dc.date.available2023-02-02T17:41:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.usn:wiseflow:6708605:52154010
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3048102
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI denne studien har jeg sett på naturfaglærerne på ungdomstrinnet sine meninger på hvordan de jobber med uteundervisning, motivasjon og læringsutbytte. Problemstillingen jeg jobbet etter i denne studien er Hvordan jobber et utvalg naturfaglærere på ungdomstrinnet med uteundervisning? Jeg så i mine praksisperioder at det var lite uteundervisning, og ble fortalt av praksislærerne de ulike hindringene de møtte på. Eksempler på årsaker var at det er for store klasser, samt tiden som er tilgjengelig, denne problemstillingen ble også belyst i informantene og respondentenes svar. Dette er noe som kommer frem i flere studier, både internasjonalt og nasjonalt. I tillegg har jeg sett på motivasjonen til lærerne for uteundervisning og hvordan de motiverer elevene sine. Læringsutbytte er noe som også er viktig å ta med seg under en uteundervisningsøkt. Teori er viktig, men samtidig så lærer du ikke bare av å lese om naturen, men det bør også være rom for å erfare naturen i praksis, noe jeg argumenterer for i denne masteroppgaven.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleHvordan jobber et utvalg naturfaglærere på ungdomstrinnet med uteundervisning
dc.typeMaster thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record