Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLie, Anne Liv Kaarstad
dc.date.accessioned2022-08-30T13:13:57Z
dc.date.available2022-08-30T13:13:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-82-7206-701-3
dc.identifier.issn2535-5325
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3014414
dc.description.abstractI sluttrapporten «En skole for vår tid» (Regjeringen, 2021) har en ekspertgruppe vurdert hvordan skoleeiere og skoler bedre kan drive et systematisk kvalitetsutviklingsarbeid for å løfte kvaliteten på opplæringen for elevene, og beskrive hva som kjennetegner skoler og kommuner som lykkes best med å løfte kvaliteten på opplæringen for elevene. Rapporten gir anbefalinger til tiltak for skoleeiere og skoleledere for å lykkes med kvalitetsutvikling. Triangulert analysemodell er utviklet i et samarbeid mellom skoleeiere i Siljan, Skien, Porsgrunn, Bamble, Kragerø, Drangedal og Universitetet i Sørøst-Norge. Formålet er å lykkes med skolebasert vurdering- og kompetanseutvikling i Grenlandsskolene. Modellen er en støtte til lokal skoleutvikling og er utviklet etter et omforent arbeid med §13-3 i Opplæringsloven. I skoleåret 2022 – 2023 er det Drangedal, Kragerø, Skien og Siljan kommuner som skal arbeide i lærende profesjonsnettverk på tvers av skoler og kommuner. Deltagerne i hvert faglige nettverk er ressurslærere i les&skriv eller regning&matematikk. Skoleeiere organiserer prosessen i samarbeid med universitet og skolene. Skoleledere støtter profesjonsarbeidet ved å legge til rette for skolebasert vurdering- og kompetanseutvikling på egen skole. Skolene ønsker å utvikle praktisk og variert undervisning i LK20. LK20 har mange verb og ved å gjøre oss bedre på å beskrive og forklare fra HVA til HVORDAN og NÅR kan vi optimalisere praksiser og lære av hverandre.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetet i Sørøst-Norgeen_US
dc.relation.ispartofseriesSkriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;102
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.subjectvurderingen_US
dc.subjectkompetanseutviklingen_US
dc.subjectskoleutviklingen_US
dc.titleElevene bak tallene – Triangulert analysemodell: Veiledningshefte for skolebasert vurdering- og kompetanseutvikling i Grenlandsskolene 2022-2023en_US
dc.typeReporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© Forfatterneen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber20en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/