Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLövgren, Johan
dc.contributor.authorØstereng, Silje Kopperud
dc.date.accessioned2022-03-17T17:41:18Z
dc.date.available2022-03-17T17:41:18Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.usn:wiseflow:2599330:42855052
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2985990
dc.description.abstractDenne kvalitative studien handler om læreres opplevelse av å arbeide med omsorgsplasserte elever, med fokus på relasjoner, tilpasset opplæring og hjem-skole-samarbeid. Oppgaven bygger på fire semistrukturerte kvalitative forskningsintervju, hvor informantgruppen er satt sammen ved et strategisk utvalg. Gjennom intervjuene beskriver lærerne deres opplevelse av elevgruppens relasjoner med lærer og medelever, om omsorgsplasserte elever er inkludert i læringsmiljøet, hvordan lærerne har tilpasset opplæringen og hvordan opplevelsen av hjem-skole-samarbeidet har vært. Det ses også på om det å være omsorgsplassert i dagens samfunn er taubelagt. Det empiriske materialet analyseres i lys av teori, hvor teori og materialet senere blir diskutert.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleOmsorgsplasserte elever i dagens skole: En kvalitativ studie av læreres opplevelse i arbeidet med omsorgsplasserte elever
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel