Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEgeberg, Gunstein
dc.contributor.authorMeland, Amanda
dc.date.accessioned2022-03-15T17:41:33Z
dc.date.available2022-03-15T17:41:33Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.usn:wiseflow:2599330:42854959
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2985346
dc.description.abstractDette prosjektet har tatt for seg flere temaer, som tilpasset opplæring, teknologi, samt lærerens holdninger til teknologi og deres didaktiske bruk av den. Under tilpasset opplæring har målet først og fremst vært å belyse hvordan lærere bruker nettbrettet til å tilpasse for de elevene som sliter, og dermed trenger ekstra oppfølging. Fokuset har også vært mest rettet mot de grunnleggende ferdighetene skriving og lesing, som skal gjennomsyre alle fag i skolen. Oppgaven har forsøkt å belyse hva slags muligheter lærerne har sett i å bruke digitale læringsressurser. Følgende problemstilling for denne oppgaven har vært: «Hvordan erfarer lærere å jobbe med tilpasset opplæring med innføring av nettbrett 1:1? » I prosessen har det dukket opp flere interessante momenter, som hvordan lærerne bruker lydstøtte i undervisningen, hvordan de jobber for å motivere, og hvordan elevene har blitt mer selvstendige i arbeidet med nettbrett. Dette handler om tilpasninger som lærerne gjør, for å kunne møte de elevene som trenger ekstra oppfølging. Nettbrettet gir noen nye funksjoner, som ikke bøker på samme måte kan gi. Likevel kommer det frem at ikke alt funker for alle, og det berører noe av essensen i det å drive med tilpasset opplæring i skolen. Lærerens digitale kompetanse og holdninger vises også tydelig gjennom oppgaven, og de fire lærerne viser hvordan reflektert og pedagogisk tenkning gjør det med rustet til å møte ulikheter i elevgruppen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleLærerens navigering i det teknologirike klasserommet
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel