dc.contributor.advisor | Johansen, Ronny | |
dc.contributor.author | Teien, Fredrik | |
dc.date.accessioned | 2021-08-04T16:12:28Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier | no.usn:wiseflow:2564794:42935422 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2766265 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Formålet med dette prosjektet har vært å undersøke hvilke metodiske innganger lærere benytter i den første lese- og skriveopplæringen. Prosjektets forskningsspørsmål er: hvilke metodiske innganger benytter lærere seg av i den første lese- og skriveopplæringen.
Vi har på bakgrunn av dette anvendt dybdeintervju av åtte lærere som metode. Den innsamlede dataen har vi analysert og drøftet i lys av teoretiske perspektiver.
Resultatet viser at lærerne kombinerer flere ulike metoder i den første lese- og skriveopplæringen. Likevel er det felles for informantene at tradisjonelle arbeidsmåter har tydelig plass, men det viser seg at nye impulser også har blitt implementert i undervisningen. | |
dc.description.abstract | | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | University of South-Eastern Norway | |
dc.title | En kvalitativ undersøkelse av læreres metodiske innganger til den første lese- og skriveopplæringen | |
dc.type | Master thesis | |