• Bruken av historiske filmer i klasserommet 

      Nerland, Jonas (Master thesis, 2022)
      Denne oppgaven forsøker å besvare og belyse følgende problemstilling: «Hvordan kan man bruke historiske filmer i undervisningen for å fremme læring og kritisk tenkning hos eleven, og på hvilken måte kan historiske filmer ...
    • Film i samfunnsfagundervisning 

      Andreassen, Judith Helene (Master thesis, 2022)
      Denne oppgaven har belyst og besvart problemstillingen: «Kan bruk av «Jojo Rabbit» (2019) i samfunnsfagundervisning fremme historiebevissthet og historie empati?». Sammen med denne problemstillingen, og to forskningsspørmål, ...
    • Kart i samfunnsfagundervisningen på ungdomstrinnet 

      Ring, Erik Solbakken (Master thesis, 2022)
      En studie av kartets rolle i lærebøker og i samfunnsfagundervisningen.
    • Kongsberg kirke som læringsressurs 

      Blandhoel, Edith Thérese Cabanel (Master thesis, 2023)
      Denne masteroppgaven handler om hvordan lærerne i Kongsberg bruker Kongsberg kirke som læringsressurs i en stedbasert undervisning. Oppgaven er bygd på empirien som er samlet inn gjennom intervju av fire lærere som underviser ...