• Å fremme matematisk resonnering gjennom heltallsbrikketeori 

      Ngo, Toan Gjøystdal (Master thesis, 2024)
      Denne masteroppgaven undersøker hvordan bevisbasert undervisning kan fremme mellomtrinnselevers matematiske resonnering (MR), argumentasjon og bevis. Studien er basert på heltallsbrikketeori (HBT), en pedagogisk metode som ...
    • Å stole på reisen gjennom stedene: om steders betydning for læreres tverrfaglige undervisning i kroppsøving 

      Henriksen, Nicholas Henrik (Master thesis, 2022)
      Dette er en masteroppgave i kroppsøving, ved Universitetet i Sørøst-Norges grunnskolelærerutdanning. Oppgavens tema er steder i skolens nærnaturs betydning for tverrfaglig undervisning i kroppsøving. Teksten som helhet ...
    • Å tegne i Naturfagsundervisningen 

      Mardal, Fride (Master thesis, 2022)
      Hensikten med denne studien er å undersøke muligheter og utfordringer knyttet til det å tegne i naturfag. Dette blir studert i en undervisningsøkt som der elevene skal tegne en modell av drivhuseffekten. Undervisningsopplegget ...
    • Å vurdere elevarbeid med et progresjonsrettet fokus 

      Teien, Kristoffer Kjærås (Master thesis, 2023)
      Denne avhandlingen handler om hvilke metoder lærere bruker i vurderingsarbeidet sitt for å sikre progresjon hos elevene, og rutinene lærere har, med tanke på tidsbruk per elev og omstendigheter rundt hvordan lærere driver ...