• Markedsføring i sosiale medier for ideelle organisasjoner 

      Aasen, Benjamin (Master thesis, 2022)
      Det finnes rikelig med forskning innenfor det å skape engasjement i sosiale medier, men lite om hvordan ideelle organisasjoner kan dra nytte av sosiale medier som et verktøy. Målet med denne masteravhandlingen var å undersøke ...
    • Motivasjon for kunnskapsdeling ved hjemmekontor 

      Gulliksen, Tine Grønneberg Moe; Ommen, Stine Hagen (Master thesis, 2021)
      Studiets tema og problemstilling Det siste året har bydd på utfordringer i arbeidslivet. Da Covid-19 inntraff Norge mars 2020, måtte arbeidsgivere sende arbeidstakere på hjemmekontor. Muligheten til å dele kunnskap ved ...
    • Når endring gir mening 

      Sandbeck, Amanda Dalby (Master thesis, 2023)
      I en organisasjonshverdag som preges av stadig nye endringer, og hvor endring alltid vil være aktuelt, er det viktig med forståelse for hvordan organisasjonsmedlemmer kan påvirke endringsprosessen og utfallet. Organisasjoner ...
    • Sammenhenger mellom Merkerelasjon og Holdninger 

      Stapnes, Simen Jacobsen (Master thesis, 2022)
      Formålet med dette arbeidet har vært å se på sammenhengen mellom merkerelasjon og holdninger til konsumenten. I tillegg har det vært relevant å se på hvorvidt dette utfallet kan bidra til å øke merkeverdien. Avhandlingen ...
    • Tverrsnittstudie: Ledelse, motivasjon, teknologistress og jobbtilfredshet 

      Jensen, Andreas Loe; Majeed, Hamza (Master thesis, 2023)
      I denne masteravhandlingen så har vi utforsket de direkte og indirekte sammenhengene mellom arbeidsmotivasjon, ledelse, teknologistress og jobbtilfredshet, ved å bruke teori fra selvbestemmelsesteori (SDT). Ved å bruke ...