Now showing items 12-16 of 16

    • Matematiske bevis på 7. trinn 

      Gudmundsen, Henrik Fjeldavlie (Master thesis, 2021)
      Matematiske bevis innehar en sentral rolle i den matematiske modningsprosessen der elevene gradvis utvikler, etablerer og kommuniserer matematisk kunnskap. Denne studien undersøker elevers arbeid og utvikling av forståelse ...
    • Omsorgsplasserte elever i dagens skole: En kvalitativ studie av læreres opplevelse i arbeidet med omsorgsplasserte elever 

      Østereng, Silje Kopperud (Master thesis, 2021)
      Denne kvalitative studien handler om læreres opplevelse av å arbeide med omsorgsplasserte elever, med fokus på relasjoner, tilpasset opplæring og hjem-skole-samarbeid. Oppgaven bygger på fire semistrukturerte kvalitative ...
    • Oppd(r)ag Bærekraft 

      Groeneweg, Stine (Master thesis, 2021)
      Skolens samfunnsmandat er omfattende. Elevene i skolen skal tilegne seg kunnskaper, ferdigheter, verdier og holdninger som trengs for å mestre egne liv – i skole, arbeidsliv og samfunnsliv (Meld. St. 28 (2015-2016), s. 5). ...
    • Trenger vi lærerspesialistordningen? En kvalitativ studie om lærerspesialistordningens tolkede og erfarte effekt i skolen 

      Øverbye, John Magnus (Master thesis, 2021)
      Bakgrunn: Denne studien undersøker problemstillingen: Hvordan tolkes og erfares lærerspesialistordningen blant et utvalg lærere og lærerspesialister i skolen? Målet med studien var å gi en indikasjon på mulige erfarte og ...
    • Å tilpasse opplæringen - for alle 

      Kebely, Sara Christine (Master thesis, 2021)
      Tilpasset opplæring er et komplekst og omfattende begrep, og det å gå fra tilpasset opplæring som begrep til noe som skal realiseres i praksis er utfordrende. På bakgrunn av dette har jeg hatt et ønske om å lære mer om ...