Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWikstøl, Eva Augestad
dc.contributor.authorKrogen, Tine Dahlskås
dc.contributor.authorSchøien, Kristin Solli
dc.date.accessioned2020-05-15T07:57:03Z
dc.date.available2020-05-15T07:57:03Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.isbn978-82-7860-431-1
dc.identifier.issn2535-5325
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2654563
dc.description.abstractDenne rapporten bygger på et forsknings- og utviklingsarbeid i et veiledningsstudium ved Universitetet i Sørøst-Norge. Ved å innføre krav til loggskriving og trening på stillhet i veiledning, har målet vært å trene studentene i en forskende tilnærming til egen utvikling som veiledere og med dette oppøve et metablikk som kan bidra til kvalitet i veiledning. I veiledningsøvelsene i studiet fikk studentene trening i de ulike posisjonene veileder, veisøker og observatør, og det var et krav om loggskriving etter øvelsene uansett hvilken posisjon studentene hadde hatt. Loggmaterialet har vært studentenes empiriske materiale i arbeid med fagtekst. Problemstillingen for rapporten er: «Hvilken betydning får arbeid med loggskriving og fokus på stillhet for studentenes utvikling som veiledere?». Rapporten bygger på en kvalitativ studie av logger, refleksjonsnotater og fagtekster samlet inn i perioden 2017-2020 ved to studiesteder. Hovedfunnene i rapporten viser at arbeid med loggskriving og trening på stillhet har gitt studentene redskaper til å oppdage og kritisk betrakte sin egen praksis og utvikling som veiledere, samt har bidratt til å skape en ro i samtalene som har ført til at studentene har utviklet sin lytteevne som veiledere og opplevd seg ivaretatt som veisøkereen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetet i Sørøst-Norgeen_US
dc.relation.ispartofseriesSkriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;40
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.subjectloggskrivingen_US
dc.subjectstillheten_US
dc.titleOm loggskriving, bruk av stillhet og systematisk arbeid med fagtekst i et veiledningsstudium : Rapporten_US
dc.typeReporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderCopyright the authoren_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber40en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/