Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLediard, Marit Sæter
dc.date.accessioned2020-03-19T13:36:13Z
dc.date.available2020-03-19T13:36:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2647599
dc.description.abstractOverordnet del av læreplanverket – verdier og prinsipper for grunnskuleopplæringen (Utdanningsdirektoratet, 2017) og andre styringsdokument er utgangspunkt for mi avhandling. Der eg har valt to omgrep frå Overordna del, som eg har tatt med inn i undersøkinga. Omgrepa er berekraftig utvikling og skaparglede. Berekraftig utvikling blir ein viktig del i skulen framover og er i denne avhandlinga ein rammefaktor for undervisninga mot elevane. Skaparglede er eit omgrep som ofte blir bruka, utan nokon særleg forklaring for kva omgrepet betyr for elevar og undervisning. Dette har eg søkt svar på gjennom undersøkinga og mi problemstilling; «Korleis kan eit prosjekt i saum, med berekraft som ein rammefaktor, for elevar i grunnskulen, 1.-7. trinn, resultere i skaparglede?» Eg har undersøkt korleis elevane uttrykkjer skaparglede, kva det er som gir dei skaparglede. Eg har og undersøkt om elevane heilt ned i 1.trinn kan meistre ei saumoppgåve og om dei ville oppleve skaparglede i prosessen. Eg har og sett på korleis det å arbeide med gjenbruksmateriale har påverka elevane si oppleving av skaparglede eller manglande skaparglede. I mitt eige skapande arbeid har eg gjennomført eit saumprosjekt der eg sydde eit plagg eg aldri før har laga. Eg har gjennomført dette prosjektet med tilnærma like rammefaktorar som elevane. Eg bruke mitt eige skapande arbeid som eit grunnlag for å forstå elevane sin prosess og oppleving av skaparglede eller manglande skaparglede. Elevane si oppleving av skaparglede kjem til uttrykk både verbalt, gjennom mimikk og kroppsspråk. Elevane opplever skaparglede eller manglande skaparglede på ulikt vis. Elevar som lærer seg saum med symaskin opplever skaparglede i dei prosessorienterte områda og da spesielt i det å bruke symaskina. Dei eldre elevane, som har større kunnskap, opplever i aukande grad skaparglede i meir produktorientere område. Undersøkinga viser og at elevar i 1.trinn fint meistrar ei oppgåve i saum med symaskiner. Med avhandlinga ønskjer eg å vise kva som gir elevane skaparglede og korleis elevane viser dette. Eg ønsker og å påverke bruken av symaskiner i tidlegare alder i skulen. ABSTRACT: Overordnet del av læreplanverket – verdier og prinsipper for grunnskuleopplæringen (Utdanningsdirektoratet, 2017), and other steering documents are the base for my thesis. I have chosen two concepts to take into my study. Sustainable development and creative joy. Sustainable development will be an important part of education in the future and in this thesis this will be one of the framework factors for the teaching of the students. Creative joy is a concept often used without any explanation for what this means for the students or for teaching. This is the answer for which I have searched for in my study and through my topic question; “How can a project in sewing, with sustainability as a framework factor, for elementary school students, in 1st - 7th year, result in creative joy?” I have studied how the students’ express creative joy, what it is that gives them creative joy and if students all the way down to the 1st year can master a sewing task and if they experience creative joy in the process. I have also looked at how working with recycled materials effects the students’ experience of creative joy. In my own creative work, I have completed a sewing project with approximate equal framework factors as the students. I used my creative work as a way to understand the students’ process and their experience of creative joy or lack thereof. The students` experience of creative joy is expressed verbally, through facial expression and body language. The students experience creative joy or lack thereof in different ways. Students learning sewing with sewing machines experience creative joy in process-oriented areas and in particular with the use of the sewing machine. While the older students, with more knowledge, in increasing degrees, experience creative joy in a more product-oriented area. The study shows that students in the 1st year can master a task in sewing with sewing machines. With this thesis, I wish to show what gives the students creative joy and how students express this. I also wish to influence the use of sewing machines at an earlier age in school.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherUniversitetet i Sørøst-Norgeen_US
dc.subjectlæreplanverketen_US
dc.subjectskapergledeen_US
dc.subjectbærekraftig utviklingen_US
dc.subjectsømen_US
dc.titleSkaparglede: Ei undersøking i eit undervisningsopplegg i saumen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holderCopyright the Authoren_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.source.pagenumber163en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel