Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMadsen, Dag Øivind
dc.contributor.authorSlåtten, Kåre
dc.date.accessioned2019-12-04T07:45:47Z
dc.date.available2019-12-04T07:45:47Z
dc.date.created2017-11-28T04:54:46Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationSamfundslederskab i Skandinavien. 2018, 33 (1), 42-66.nb_NO
dc.identifier.issn2596-6200
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2631643
dc.description.abstractArtikkelen drøfter HR-analyse som ledelseskonsept og ledelsesmote. HR-analyse handler om å samle inn og analysere HR-data for å kunne fatte bedre beslutninger og har gjennom de siste årene vokst fram til å bli et svært populært konsept blant praktikere og konsulenter innen HRfeltet. Til tross for konseptets popularitet og oppmerksomhet er det blitt viet lite oppmerksomhet fra forskere. Ved å bruke teorier om ledelseskonsepter og ledelsesmoter er formålet med denne artikkelen å bedre kunne forstå utbredelsen av HR-analyse og de sterke kreftene som står bak spredningen av konseptet. Vi presenterer også noen funn fra virksomheters anvendelse av konseptetnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.relation.urihttp://www.denoffentlige.dk/hr-analyse-som-ledelseskonsept-og-ledelsesmote
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleHR-analyse som ledelseskonsept og ledelsesmotenb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber42-66nb_NO
dc.source.volume33nb_NO
dc.source.journalSamfundslederskab i Skandinaviennb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.doi10.22439/sis.v33i1.5540
dc.identifier.cristin1519253
cristin.unitcode222,57,3,0
cristin.unitnameInstitutt for økonomi, markedsføring og jus
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal