dc.contributor.author | Lie, Anne Liv Kaarstad | |
dc.date.accessioned | 2019-04-04T06:41:59Z | |
dc.date.available | 2019-04-04T06:41:59Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7860-367-3 | |
dc.identifier.issn | 2535-5325 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2593217 | |
dc.description.abstract | Håndboken Mentaliserende veiledning i folkehøgskoler har til hensikt å gi deltagere i pilotprosjektet På folkehøgskole med mentor innsikt i teori og metode. Håndboken følger et tre dagers kurs for nye mentorer i folkehøgskolene våren 2016. Formålet med prosjektet er at mentorer i folkehøgskoler skal kunne veilede og følge opp elever som ikke har gjennomført videregående opplæring til å fullføre videregående opplæring etter et år på folkehøgskole.
I første del gis det en teoretisk innføring i mentaliserende veiledning og om fire ulike samtalenivåer for å lede en veiledningssamtale. Veiledningssamtaler kan ledes individuelt eller i grupper. Verdiprinsipper for mentorrollen blir også berørt.
I andre del gis leseren øvelser for å mestre veiledningssamtalen i de ulike samtalenivåene. Det er åtte øvelser som presenteres. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Universitetet i Sørøst-Norge | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;24 | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | |
dc.subject | folkehøgskoler | nb_NO |
dc.subject | veiledning | nb_NO |
dc.title | Mentaliserende veiledning i folkehøgskoler | nb_NO |
dc.type | Report | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 31 | nb_NO |