Blar i Master i karriereveiledning på forfatter "Mariager-Anderson, Kristina"
-
Hvordan forstår lærerne deres oppgave med karrierelæring i ungdomsskolen?
Hofgaard, Liv Synnøve Gilje (Master thesis, 2022)I denne masteroppgaven settes det søkelys på lærernes arbeid med karrierelæring i ungdomsskolen. Politiske styringsdokumenter når det gjelder karriereveiledning tilsier at læreren skal være en sentral aktør nå det gjelder ... -
Hvordan forstår og erfarer NAV-ansatte oppfølgingen av langtidsmottakere av økonomisk sosialhjelp
Faarlund, Fardowsa (Master thesis, 2023)Formålet med denne masteroppgaven var å undersøke NAV-veiledernes tilnærming til oppfølgingen av langtidssosialmottakere samt deres forståelse av deres mandat i denne sammenhengen. For å oppnå innsikt i veiledernes perspektiv ... -
"Jeg bare går og spør på Rema"
Røed-Larsen, Trine (Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven handler om karrierelæringsaktiviteten jobbskygging i faget utdanningsvalg i ungdomsskolen. Problemstillingen går på hvordan aktiviteten brukes i faget, med forskningsspørsmål om hvordan skolene jobber ... -
Karrierelæring i grunnskolen og framtredende diskurser
Bye, Nina Titlestad (Master thesis, 2022)Oppgaven handler om hvordan karrierelæring kan forstås, og hvilke diskurser ulike aktører i skolen kan virke under. Informantene kjennetegnes ved at de arbeider på samme ungdomsskole, med opplæring og danning som mandat. ... -
Karrierelæring, et sammensatt ord
Colijn, Sijke Johanna (Master thesis, 2022)Dette er en kvalitativ studie om lærerens forståelse av begrepet karrierelæring. Målet er å finne ut hvordan lærere forstår begrepet karrierelæring og hvordan de tilpasser og bruker karrierelæring i praksis for å bidra til ... -
Kunnskapsbasert karriereveiledning i grupper. Et aksjonsforskningsprosjekt i ungdomsskolen med elever som deltagere
Eriksen, Cathrine (Master thesis, 2023)Masteroppgaven dokumenterer et forskningsprosjekt som er gjennomført på en sentrumsnær ungdomsskole i Norge. Det overordnede tema er kunnskapsbasert karriereveiledning i skolen og problemstillingen er: Hvordan erfarer ...