Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSæter, Thor Egil
dc.contributor.authorEngedahl, Marianne
dc.contributor.authorFlåto, Lene
dc.contributor.authorSimensen, Silje
dc.date.accessioned2017-07-06T11:19:08Z
dc.date.available2017-07-06T11:19:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2448058
dc.descriptionUtført i samarbeid med Zoobua ASnb_NO
dc.description.abstractFormålet med denne bacheloroppgaven er å utarbeide innspill til en forretningsplan for Zoobua AS, med hovedvekt på markedsplanen. Dette gjøres ved støtte i relevant teori, spørreundersøkelser og analyse. Bedriften er en fullsortiments dyrebutikk med fokus på kvalitet og service. De er godt etablert og har eksistert i mange år. Siden oppstart har det skjedd en stor digital utvikling av markedsføringsmetoder. Derfor er hovedutfordringen til Zoobua hvordan de skal følge denne utviklingen og markedsføre seg på best mulig måte, samt å vite hvilke markedsføringskanaler de skal ta i bruk. I tillegg har de ikke en nedskrevet forretningsplan. Dette er bakgrunnen for vår problemstilling: «Utarbeide innspill til en forretningsplan for dyrebutikken Zoobua med særskilt vekt på den del som omfatter markedsplan og markedskommunikasjon.» Forretningsplanen bygger på teori fra håndboken til McKinsey and Company, «fra idé til ny virksomhet». Forretningsplanen er tilpasset vår oppdragsgiver. Da vår oppgave fokuserer på fremtidig markedsføring handler en stor del av teorien om digitalisering av markedsføringen og hvordan kommunisere med forbrukerne. Metoden som er benyttet i vår oppgave er kvantitativ tverrsnittsundersøkelse i form av en spørreundersøkelse. Svardataene fra undersøkelsen er brukt til å vurdere nåsituasjonen til bedriften og hvordan dagens markedsføring fungerer. Nåsituasjonsanalysen og disse dataene, sammen med samtaler med eier og vårt teoretiske rammeverk, danner grunnlaget for vårt innspill til forretningsplan. Avslutningsvis i oppgaven har vi kommet med en rekke anbefalinger for Zoobua: • Differensiere seg gjennom høy kvalitet, bred kunnskap og god kundeservice. • Mer fokus på digitale markedsføringskanaler som sosiale medier, hjemmeside og betalt artikkel. • Konkrete forslag til aktiviteter og forbedringer de kan gjennomføre i bedriften. • Skape en merkevare gjennom Dyrekjeden Pets.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskolen i Sørøst-Norgenb_NO
dc.subjectmarkedsplanleggingnb_NO
dc.subjectforretningsplanernb_NO
dc.titleBacheloroppgave med metode : en konsulentoppgave gjort for Zoobua ASnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber66 s. + vedleggnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel