• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • 4 Studentarbeider av lavere grad
  • Bacheloroppgaver i økonomi og ledelse
  • View Item
  •   Home
  • 4 Studentarbeider av lavere grad
  • Bacheloroppgaver i økonomi og ledelse
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bacheloroppgave med metode : en konsulentoppgave gjort for Zoobua AS

Engedahl, Marianne; Flåto, Lene; Simensen, Silje
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
BachelorEngedahl2017.pdf (3.456Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2448058
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bacheloroppgaver i økonomi og ledelse [3]
Abstract
Formålet med denne bacheloroppgaven er å utarbeide innspill til en forretningsplan for Zoobua AS, med hovedvekt på markedsplanen. Dette gjøres ved støtte i relevant teori, spørreundersøkelser og analyse.

Bedriften er en fullsortiments dyrebutikk med fokus på kvalitet og service. De er godt etablert og har eksistert i mange år. Siden oppstart har det skjedd en stor digital utvikling av markedsføringsmetoder. Derfor er hovedutfordringen til Zoobua hvordan de skal følge denne utviklingen og markedsføre seg på best mulig måte, samt å vite hvilke markedsføringskanaler

de skal ta i bruk. I tillegg har de ikke en nedskrevet forretningsplan. Dette er bakgrunnen for vår problemstilling:

«Utarbeide innspill til en forretningsplan for dyrebutikken Zoobua med særskilt vekt på den del som omfatter markedsplan og markedskommunikasjon.»

Forretningsplanen bygger på teori fra håndboken til McKinsey and Company, «fra idé til ny virksomhet». Forretningsplanen er tilpasset vår oppdragsgiver. Da vår oppgave fokuserer på fremtidig markedsføring handler en stor del av teorien om digitalisering av markedsføringen og hvordan kommunisere med forbrukerne.

Metoden som er benyttet i vår oppgave er kvantitativ tverrsnittsundersøkelse i form av en spørreundersøkelse. Svardataene fra undersøkelsen er brukt til å vurdere nåsituasjonen til bedriften og hvordan dagens markedsføring fungerer. Nåsituasjonsanalysen og disse dataene, sammen med samtaler med eier og vårt teoretiske rammeverk, danner grunnlaget for vårt innspill til forretningsplan.

Avslutningsvis i oppgaven har vi kommet med en rekke anbefalinger for Zoobua:

• Differensiere seg gjennom høy kvalitet, bred kunnskap og god kundeservice.

• Mer fokus på digitale markedsføringskanaler som sosiale medier, hjemmeside og betalt artikkel.

• Konkrete forslag til aktiviteter og forbedringer de kan gjennomføre i bedriften.

• Skape en merkevare gjennom Dyrekjeden Pets.
Description
Utført i samarbeid med Zoobua AS
Publisher
Høgskolen i Sørøst-Norge, Handelshøyskolen

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit