Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVareide, Knut
dc.contributor.authorKobro, Lars Ueland
dc.contributor.authorStorm, Hanna Nyborg
dc.date.accessioned2014-01-13T12:14:57Z
dc.date.accessioned2017-04-20T06:23:52Z
dc.date.available2014-01-13T12:14:57Z
dc.date.available2017-04-20T06:23:52Z
dc.date.issued2013-03-08
dc.identifier.citationVareide, K., Kobro, L.U. & Storm, H.N. Programteori for attraktivitet. Sammendragsrapport. Bø: Telemarksforsking, 2013
dc.identifier.isbn978-82-7401-614-9
dc.identifier.issn1891-053X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2439619
dc.description.abstractProgramteorien for attraktivitet definerer tre ulike attraktivitetsdimensjoner: Attraktivitet for bedrifter, besøk og bosetting. Attraktivitet er knyttet til unike egenskaper ved et sted, og skilt ut fra strukturelle forhold. De strukturelle forholdene er knyttet til stedets størrelse, om det inngår i et større arbeidsmarked og vekst i tilstøtende områder. De strukturelle forholdene er vanskelige å påvirke lokalt, men kan forbedres gjennom bedre kommunikasjoner. Attraktiviteten er dermed knyttet til forhold som kan påvirkes lokalt, og som styrker vekst. Det er mange faktorer som kan påvirke stedens attraktivitet. Faktorene kan defineres inn i fire kategorier: Bygninger og areal, ameniteter (stedlige goder, tilbud, tjenester), omdømme og stedlig identitet og kultur.
dc.language.isonob
dc.publisherTelemarksforsking
dc.subjectattraktivitet
dc.titleProgramteori for attraktivitet. Sammendragsrapport
dc.typeWorking paper
dc.description.versionPublished version
dc.rights.holder© Copyright Telemarksforsking
dc.subject.nsi212
dc.subject.nsi242


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel