Show simple item record

dc.contributor.authorKroken, Randi
dc.date.accessioned2007-04-04T08:30:38Z
dc.date.accessioned2017-04-19T12:46:21Z
dc.date.available2007-04-04T08:30:38Z
dc.date.available2017-04-19T12:46:21Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationNordisk sosialt arbeid 26(2006) Nr. 2, S. 155-166en
dc.identifier.issn0333-1342
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2438342
dc.description.abstractFor ansatte i helse – og sosialsektoren, som står i et ansikt til ansikt med brukerne, – er ansvar å imøtekomme konkrete og personlige hjelpebehov. For ledere og politikere dreier derimot ansvar seg om budsjettsstyring og oversikt over mer abstrakte forhold. Disse motsetninger i oppfatningen av ansvar tematiseres ikke i offentlig forvaltning, – men skjer på stilltiende og skjulte måter. Dette utfordrer helse- og sosialarbeidere: For hvordan kan de formidle det moralske ansvar i møtene med sårbare og utsatte mennesker?en
dc.format.extent112051 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetsforlageten
dc.subjectOffentlig forvaltningen
dc.subjectAnsvaren
dc.subjectEtikken
dc.subjectHelsetjenesteren
dc.subjectHelsearbeidereen
dc.subjectSosialarbeidereen
dc.titleDersom moralsk ansvar omformes til teknisk ansvaren
dc.typeJournal articleen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record