Show simple item record

dc.contributor.authorRunsjø, Pål
dc.date.accessioned2017-02-14T09:21:55Z
dc.date.available2017-02-14T09:21:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-8-27-860292-8
dc.identifier.issn2464-3505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2430669
dc.description.abstractArtikkelen handler om en musikkforestilling som endret elevers holdninger til mobbing. Musikkforestillingen ble fremført av 10 lærerstudenter for over 300 elever i 5-7. klasse på tre skoler. Forestillingen fremstilte rektors og lærers manglende empati og ansvar, foreldres og barns fortvilelse og venners passivitet. Lærerstudentene gjennomførte også en undersøkelse som avdekket forestillingens positive innvirkning på elevenes holdninger til mobbing. I artikkelen diskuterer jeg påvirkningen av elevenes holdninger med teori fra organisasjonsteori, musikkdidaktikk og musikkformidling. Jeg avslutter artikkelen med å si noe om hvordan holdningsskapende arbeid og musikk hører sammen med det å være lærer, og jeg håper at skolepolitikere, skoleeiere, skoleledere og lærere vil lese artikkelen med interesse.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskolen i Sørøst-Norgenb_NO
dc.relation.ispartofseriesSkriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;8
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectMusikknb_NO
dc.subjectMobbingnb_NO
dc.titleMusikk og mobbingnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Musicology: 110nb_NO
dc.source.pagenumber20nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal