dc.contributor.author | Runsjø, Pål | |
dc.date.accessioned | 2017-02-14T09:21:55Z | |
dc.date.available | 2017-02-14T09:21:55Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 978-8-27-860292-8 | |
dc.identifier.issn | 2464-3505 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2430669 | |
dc.description.abstract | Artikkelen handler om en musikkforestilling som endret elevers holdninger til mobbing. Musikkforestillingen ble fremført av 10 lærerstudenter for over 300 elever i 5-7. klasse på tre skoler. Forestillingen fremstilte rektors og lærers manglende empati og ansvar, foreldres og barns fortvilelse og venners passivitet. Lærerstudentene gjennomførte også en undersøkelse som avdekket forestillingens positive innvirkning på elevenes holdninger til mobbing. I artikkelen diskuterer jeg påvirkningen av elevenes holdninger med teori fra organisasjonsteori, musikkdidaktikk og musikkformidling. Jeg avslutter artikkelen med å si noe om hvordan holdningsskapende arbeid og musikk hører sammen med det å være lærer, og jeg håper at skolepolitikere, skoleeiere, skoleledere og lærere vil lese artikkelen med interesse. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Høgskolen i Sørøst-Norge | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;8 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Musikk | nb_NO |
dc.subject | Mobbing | nb_NO |
dc.title | Musikk og mobbing | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Musicology: 110 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 20 | nb_NO |