• Ethics in categorizing ethnicity and disability in research with children 

      Thorjussen, Ingfrid M.; Wilhelmsen, Terese (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      The use of categories is a contested subject in social sciences. The use of social categories allows researchers to explore similarities, differences, and inequalities between groups of people. However, by using social ...
    • Profesjonsveileder og barnehagelærerutdanner: et profesjonsdannende og etisk anliggende. 

      Østmoen, Jostein Paulgård; Juritsen, Trine Lise; Wilhelmsen, Terese; Sletten, Berit Oddrunn (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Profesjonsveilederollen i barnehagelærerutdanningen er ny og lite utforsket. I denne artikkelen ser vi på hvordan denne rollen kan forstås og utøves av lærerutdannerne på campus, med utgangspunkt i et relasjonsetisk ...
    • A Systematic Review of Curiosity and Wonder in Natural Science and Early Childhood Education Research 

      Bjerknes, Anne-Line; Wilhelmsen, Terese; Foyn-Bruun, Emilie Elisabeth (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      Disagreement exists about how to best spark young children’s motivation to learn natural science. Both curiosity and wonder are considered important motivational factors for learning during early childhood (0–8 years). ...
    • Utbredelse av konsepter i norske barnehager 

      Lund, Åse; Franck, Karianne; Juritsen, Trine Lise; Østmoen, Jostein Paulgård; Wilhelmsen, Terese (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      I løpet av kort tid har konsepter, i form av standardiserte programmer og metoder tatt plass i det pedagogiske arbeidet i barnehagen. Det gir et behov for mer forskningsbasert kunnskap om fenomenet. Denne artikkelen har ...