Blar i Institutt for helse-, sosial- og velferdsfag på tittel
Viser treff 227-230 av 230
-
‘You notice that there is something positive about going to school’: how teachers’ kindness can promote positive teacher–student relationships in upper secondary school
(Journal article; Peer reviewed, 2016)This study aimed to obtain students’ first-person perspectives of their experience of positive teacher–student relationships (TSRs) in upper secondary school. We also explored their experiences of qualities of TSRs concerning ... -
Young migrant students’ motivators and drive for obtaining education
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This article investigates how students from migrant backgrounds describe their motivators and drive for obtaining an education. It is based on a qualitative study of 17 young people aged 16-24. All are students in combination ... -
Å føle seg angrepet intellektuelt Språkkartlegging av minoritetsspråklige elever i videregående opplæring
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Denne artikkelen omhandler språkkartlegging av nyankomne minoritetsspråklige elever i videregående opplæring i Norge. Den tar utgangspunkt i elevenes negative reaksjoner på at norskkompetansen deres skulle kartlegges ... -
Å leve med en intellektuell funksjonsnedsettelse: Unge menneskers refleksjoner og erfaringer i overgangen til voksenlivet.
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Denne artikkelen utforsker hvilke erfaringer unge mennesker med intellektuelle funksjonsnedsettelser gjør seg i overgangen fra ungdomstid til voksenliv, med fokus på deres relasjoner til jevnaldrende, potensielle kjærester ...