• Anbefalinger for gjennomføring av studiene for første års flerspråklige sykepleiestudenter 

      Ververda, Janet (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;122, Report, 2023)
      Høsten 2022 fikk jeg i oppdrag av nestleder ved institutt for Sykepleie- og helsevitenskap ved Universitetet i Sørøst-Norge (USN), campus Porsgrunn, å undersøke hvordan studenter, som ikke har norsk som første språk, kan ...
    • Delrapport 1 fra prosjektet Akademisk språkkafé for sykepleierstudenter 

      Sverre, Beate Lie; Stenhammer, Anne Skjæret; Sandsleth, Marit Gjone; Frisnes, Hjørdis; Jensen, Liv Helene (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;15, Report, 2019)
      Prosjektets hensikt er å utvikle læringsaktiviteter i sykepleierutdanningen som kan styrke sykepleiefaglig og norsk språkutvikling, skriftlig og muntlig, hos studenter som har norsk som andrespråk (N2-studenter). Målene ...
    • Delrapport 2 fra prosjektet Akademisk språkkafé for sykepleierstudenter : et medvirkningsbasert aksjonsforskningsprosjekt 

      Sverre, Beate Lie; Jensen, Liv Helene; Stenhammer, Anne Skjæret; Sandsleth, Marit Gjone; Frisnes, Hjørdis (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;17, Report, 2019)
      Delrapport II fra aksjonsforskningsprosjektet Akademisk språkkafé (ASK) bygger på prosjektets delrapport I (mai 2018). I delrapport II gjøres det rede for utviklingen og gjennomføringen av læringsaktivitetene i ASK høsten ...
    • Studenter med norsk som andrespråk – Forslag til støttende studietiltak 

      Muñoz Llort, Sonia; Becker, Jorunn Eriksen; Brudevoll, Therese Breen; Makhoul, Lubna; Lodberg-Holm, Hanna Kavli; Løvig-Larsen, Hilde Therese; Heinilä, Maija; Sverre, Beate Lie (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;121, Report, 2023)
      Denne rapporten er utarbeidet av en intern arbeidsgruppe ved USN etter utnevning og mandat fra direktør for Avdeling for Studie og Utdanningskvalitet (AUS) Vibeke Bredahl. Formålet med rapporten er å foreslå konkrete ...