Browsing Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge by Title
Now showing items 37-56 of 185
-
En netthandelsklynge i Vestfold og Telemark?: En utredning om behov og ressurser for en søknad om klyngestatus i Arenaprogrammet
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;89, Report, 2022)Formålet med denne rapporten er å utrede betingelsene å utvikle en næringsklynge innen netthandel i Vestfold og Telemark-regionen med utspring fra netthandelsbedriftene i Sandefjord. Den er en leveranse innen innovasjons- ... -
«En som kan gjøre det som trengs»: Utforsking av erfaringskonsulentens rolle i arbeid med ungdom
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;137, Report, 2023)Dette forskningsprosjektet er et samarbeid mellom «Ungdom i Fokus», et delprosjekt i «Områdesatsningen – Strømsø 2030», og Senter for psykisk helse og rus (SFPR) ved Universitetet i Sørøst-Norge. Enkelte områder i Strømsø ... -
En u-sving til bedre bolig. Et prosjekt for boligsosial innovasjon i kommunal kontekst
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;14, Report, 2019) -
Erfaringer fra prosjektet ‘Pusterommet’ i to folkebiblioteker i Vestfold: Bruk av servicedesign for å la ungdom medvirke i utvikling av biblioteket som sosial møteplass, i et folkehelseperspektiv
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;1, Report, 2018)Vestfold fylkesbibliotek fikk i 2016 midler fra Nasjonalbiblioteket, for å gjennomføre et prosjekt for å involvere ungdommer aktivt i å utvikle folkebiblioteket i retning av å oppleves som mer relevant for ungdommer som ... -
Erfaringslæring i en profesjonsrettet næringsmaster med partnerbedrifter: Foreløpige erfaringer
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;108, Report, 2022)USN Handelshøyskolen har etablert master i regnskap og revisjon som en næringsmaster. Dette innebærer at studentene på dette profesjonsstudiet jobber 50 % og tar masteren på 120 studiepoeng over tre år. En studiemodell med ... -
Escape games som potensielle læringsarenaer : Sluttrapport
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;101, Report, 2022)denne rapporten oppsummeres foreløpige funn fra prosjektet Escape games for learning. Prosjektet var et samarbeid mellom læringsgteknologibedriften Escape History AS og USN, med midler fra Forskningsrådets FORREGION-satsing, ... -
Et forståelig kroppsøvingsfag?: Kroppsøvingsfaget etter fagfornyelsen – erfaringer fra elever og lærere på ungdoms- og videregående trinn: Rapport fra FUSK-undersøkelsen 2022
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;139, Report, 2024)I dette sammendraget presenterer vi noen av hovedfunnene i FUSK-undersøkelsen som ble gjennomført i løpet av mai 2022. Dette er en digital spørreundersøkelse med et selvrekrutterende design for lærere. Disse lærerne har ... -
EvaFag 2025: Evaluering av fagfornyelsen : Fra plan til praksis – lærerutdanningsinstitusjonenes arbeid med fagfornyelsen. Arbeidspakke 3, Delrapport 1
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;90, Report, 2022)I denne delrapporten ser vi på hvordan to ulike institusjoner arbeider med implementering av fagfornyelsen. Institusjonene er representert ved ledelsen av grunnskolelærerutdanningene, faglærere og studenter innenfor fire ... -
EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen : Realiseringer av læreplanen i spesifikke fag. Arbeidspakke 1, Delrapport 1
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;91, Report, 2022)Denne delrapporten rapporterer fra kvalitative data fra et pågående longitudinelt evaluerings-prosjekt, «Evaluering av hvordan Fagfornyelsen realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». Det har vært ... -
EvaFag 2025: Evaluering av fagfornyelsen : «Det er jo ikke sånn at vi skal finne opp kruttet når ting virker» Kontinuitet og endring i fag og klasserom som følge av implementering av fagfornyelsen. Første samlerapport
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;94, Report, 2022)Denne samlerapporten oppsummer første runde i et pågående longitudinelt evalueringsprosjekt, «Evaluering av hvordan Fagfornyelsen realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». I arbeidspakke 1 har det ... -
EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen Mellom frihet og struktur – evaluering av fagfornyelsen i grunnskolen. Arbeidspakke 2, Delrapport 1
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;117, Report, 2023)Denne rapporten viser resultater fra en spørreundersøkelse om fagfornyelsen som er rettet mot lærere og skoleledere i grunnskolen. Formålet med undersøkelsen har for det første vært å belyse om fagfornyelsen har ført til ... -
EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen: Suksess, muligheter, spenninger og hindringer i implementering av LK20 i fire fag. Arbeidspakke 1, Delrapport 2
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;129, Report, 2023)Denne delrapporten rapporterer fra andre runde med kvalitative data fra et pågående longitudinelt evalueringsprosjekt, «Evaluering av hvordan LK20 realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». Det har ... -
Evaluating in-riverscapes: Remote sensing green LiDAR efficiently provides accurate high-resolution bathymetric maps, but is limited by water penetration
(Publication series from University of South-Eastern Norway;112, Report, 2023)This report investigates the feasibility of using Airborne green LiDAR Bathymetry to map the topography of in-riverscapes. First, the accuracy of remote sensing green LiDAR data are compared with the alternative in situ ... -
Evaluering av det faglige innholdet og kvaliteten i skolefritidsordningen (SFO) i Kristiansand kommune: Sluttrapport levert til oppdragsgiver Kristiansand kommune, 01.12. 2017
(Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;20, Report, 2017)Høsten 2017 gjennomførte Høgskolen i Sørøst-Norge en evaluering av det faglige innholdet og kvaliteten i skolefritidsordningen (SFO) i Kristiansand kommune. Undersøkelsen har rettet seg mot foresattes, SFO-lederes og barns ... -
Evaluering av folkehøgskolens mentorordning – et pilotprosjekt 2016-2017
(Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;22, Report, 2018)På oppdrag fra Folkehøgskolerådet har HSN v/ Institutt for pedagogikk gjennomført en undersøkelse av pilotprosjektet «mentorordningen i folkehøgskolene». Folkehøgskolerådet fikk midler fra Kunnskapsdepartementet og startet ... -
Evaluering av folkehøgskolens mentorordning: Rapport 2, 2017-2018
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;13, Report, 2019)På oppdrag fra Folkehøgskolerådet har Universitetet i Sørøst-Norge (USN), Institutt for pedagogikk ved undertegnede gjennomført en undersøkelse av pilotprosjektet «mentorordningen i folkehøgskolene». Folkehøgskolerådet ... -
Evaluering av Nærmiljøprosjektet i Buskerud fylke
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;20, Report, 2019)Fra 2016 til 2018 var Buskerudkommunene Flesberg, Nore og Uvdal og Rollag sammen med 37 andre kommuner i til sammen 7 andre fylker del av Nærmiljøprosjektet. Nærmiljøprosjektet var en del av et nasjonalt strategisk arbeid ... -
Evaluering av Nærmiljøprosjektet i Vestfold fylke
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;25, Report, 2019)I perioden 2016-2018 var Vestfold fylkeskommune og seks Vestfoldkommuner med i Nærmiljøprosjektet sammen med 7 andre fylker og 34 andre kommuner. Kommunene fra Vestfold var Færder, Horten, Larvik, Sandefjord, Tjøme og ... -
Evaluering av pilot 1. Innovasjon i team
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;104, Report, 2022)Denne rapporten redegjør for gjennomføringen av og resultatene fra evalueringen av pilot 1 i DIKU-prosjektet Innovasjon i team ved USN Handelshøyskolen. Rapporten skal gi innblikk i den første gjennomføringen av emnet og ... -
Evaluering av pilot 2. Innovasjon i Team
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;118, Report, 2023)Rapporten belyser i hovedsak studentenes, faglærernes og de eksterne deltakernes erfaringer med gjennomføringen av emnet/pilot 2. Det er viktig å understreke at evalueringen først og fremst handler om å sikre utviklingsprosessen ...