• Utbildning, lärande, forskning - en evalueringsstudie – delrapport 2 

      Prøitz, Tine Sophie; Rye, Ellen; Barstad, Kristin; Afdal, Hilde; Risan, Maiken; Aasen, Petter (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;38, Report, 2020)
      I ULF-evalueringsstudiens første delrapport fokuserte vi på den nasjonale utdanningspolitiske situasjonen og arbeidet i forsøksvirksomheten i den nasjonale samordningsgruppen for å få et overblikk over ULF som utdanningspolitisk ...
    • Utbildning, lärande, forskning : en evalueringsstudie - delrapport 1 

      Prøitz, Tine Sophie; Aasen, Petter; Barstad, Kristin (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;19, Report, 2019)
      Den svenske regjeringen ga i Regeringsbeslut III:4 (090317) Uppsala universitet, Göteborgs universitet, Umeå universitet og Karlstads universitet følgende oppdrag: Regeringen uppdrar åt Uppsala universitet, Göteborgs ...
    • Utbildning, lärande, forskning: En evalueringsstudie – delrapport 3 

      Prøitz, Tine Sophie; Rye, Ellen; Afdal, Hilde; Borgen, Jorunn Spord; Barstad, Kristin; Mausethagen, Sølvi; Aasen, Petter (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;68, Report, 2021)
      Denne delrapporten presenterer resultatene fra den tredje fasen i den forskningsbaserte følgeevalueringen av ULF. Her har vi rettet blikket mot flere sentrale deler av ULF-forsøksvirksomhet. Vi presenterer et fjerde case ...
    • Utbildning, lärande, forskning: Slutrapport från en utvärderingsstudie av ULF-försöksverksamhet 

      Prøitz, Tine S.; Rye, Ellen; Borgen, Jorunn Spord; Barstad, Kristin; Afdal, Hilde; Mausethagen, Sølvi; Aasen, Petter (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;87, Report, 2022)
      Regeringsuppdraget Utbildning, Lärande, Forskning (ULF) har varit att planera och genomföra en försöksverksamhet för utveckling och utprovning av modeller som kan leda till långsiktigt samarbete mellan universitet och ...
    • Utsmykning i Berkely kirke 2016 

      Thorsnes, Tollef (Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;10, Research report, 2017)
    • Vannstand i Møsvatn over vinteren: effekter på rekruttering av røye 

      Heggenes, Jan; Kolstad, Astri Øyan; Pavels, Henning; Schartum, Eivind; Esbensen, Sander; Pape, Roland; Brabrand, Åge (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;132, Report, 2023)
      Møsvatn (LRV 900 - HRV 918,5 moh.) er et av Norges største reguleringsmagasin. Fiskesamfunnet er dominert av røye. Ørret er også vanlig, mens ørekyte trolig ble innført sent på 1900. Når Møsvatn tappes over vinteren, ...
    • Veiledning av sykepleierstudenter med norsk som andrespråk i praksisstudier i sykehjem: Et pedagogisk utviklingsprosjekt 

      Sverre, Beate Lie; Kortner, Helen; Vilhelmsen, Veronika; Frisnes, Hjørdis (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;134, Report, 2023)
      Rapporten handler om gjennomføring og resultater fra et pedagogisk utviklingsprosjekt der vi har prøvd ut veiledningsstrategier til sykepleierstudenter som har norsk som andrespråk (N2) i praksisstudier. Prosjektet har ...
    • Verdiløftet skoleutvikling i folkehøgskoler 

      Lie, Anne Liv Kaarstad (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;39, Report, 2020)
      I heftets fire første kapitler får leser teoretisk innsikt i HVA og HVORFOR skoleorganisasjoner må arbeide prosessorientert med skoleutvikling basert på verdier. Bærekraftmålene til FN er en internasjonal arbeidsplan for ...
    • Vurdering av effektkjøring og endret vanntemperatur på produksjon og vekst hos ungfisk av ørret i Vallaråi 

      Heggenes, Jan (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;123, Report, 2023)
    • Å lære rollen og lærerrollen 

      Runsjø, Pål (Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;9, Research report, 2017)
      I artikkelen diskuterer jeg et utviklingsarbeid med en musikkforestilling med 10 lærerstudenter. Musikkforestillingen ble spilt for over 300 elever i 5-7. klasse på tre skoler. Den het «Hvor vil du gå» og hadde som ...
    • Åpen dør : Arbeid med grunnleggende ferdigheter i videregående skole : Sluttrapport 

      Wikstøl, Eva Augestad (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;9, Report, 2018)
      Åpen dør er et samarbeidsprosjekt mellom Telemark fylkeskommune og Universitetet i Sørøst-Norge som har fokusert på arbeid med grunnleggende ferdigheter i Vg1-klasser ved en studiespesialiserende linje og en byggefaglinje ...