Blar i Pedagogical resources and learning processes på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283"
Viser treff 1-3 av 3
-
Faget utdanningsvalg – intensjoner og operasjonalisering: En empirisk studie av dimensjoner av læreplanen i faget utdanningsvalg i ungdomsskole
(Doctoral dissertations at the University of South-Eastern Norway;139, Doctoral thesis, 2022)Avhandlingen består av tre delstudier (artikler I, 2 og 3) og en sammenfattende kappe. Formålet med avhandlingen er å bidra til kritisk utforskning av intensjoner ved faget utdanningsvalg som formalisert i læreplanen fra ... -
Skolekjøkkenets hemmeligheter : En kvalitativ studie om lærernes matlagingsundervisning på ungdomsskolekjøkkenet
(Doktoravhandlinger ved Universitetet i Sørøst-Norge;75, Doctoral thesis, 2020)Hensikten med denne kvalitative studien er å innhente ny forskningsbasert empirisk kunnskap om mat- og helsefagets matlagingsundervisning på ungdomsskolekjøkkenet. Avhandlingen er en monografi. Den overordnede problemstillingen ... -
Skriveforløpets dramaturgi : å iscenesette et skriveoppdrag — En kvalitativ studie av skriveundervisning i norsk, samfunnsfag og naturfag på 7. trinn, gjennomført i Normprosjektet
(Doktoravhandlinger ved Universitetet i Sørøst-Norge;25, Doctoral thesis, 2019)Avhandlingen Skriveforløpets dramaturgi: Å iscenesette et skriveoppdrag plasseres innenfor feltet skriveforskning, og jeg undersøker hvordan skriveundervisning blir komponert. Jeg ser på hvordan et skriveoppdrag blir ...