Browsing 6 Skriftserier by Subject "lærerutdanning"
Now showing items 1-8 of 8
-
Femårig grunnskolelærerutdanning på masternivå – ny og utfordrende : Et følgeforskningsprosjekt ved Høgskolen i Østfold : Delrapport 2
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;55, Report, 2020)Følgeforskningsprosjektet MAGLU-forsk ble igangsatt sommeren 2018. Prosjektet ser på innføring av femårige grunnskolelærerutdanninger ved HiØ, og vil pågå til det første studentkullet som startet på MAGLU høsten 2017, har ... -
Femårig grunnskolelærerutdanning – ny og utfordrende : Delrapport 2
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;53, Report, 2020)Følgeforskningsprosjektet GLU-forsk ble igangsatt sommeren 2018. Prosjektet ser på innføring av femårige grunnskolelærerutdanninger ved USN (MGLU) og vil pågå til det første studentkullet som startet på MGLU høsten 2017, ... -
Femårig masterutdanning for grunnskolelærere - ny og utfordrende: Delrapport 3
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;80, Report, 2021)Følgeforskningsprosjektet GLU-forsk ble igangsatt sommeren 2018. Prosjektet ser på innføring av femårige grunnskolelærerutdanninger ved USN (MGLU) og vil pågå til det første studentkullet som startet på MGLU høsten 2017, ... -
Lærerstudenters forventninger til arbeidet som profesjonelle lærere i skolen: Resultater fra en spørreundersøkelse i regi av NFR-prosjektet STEP: Partnerskap for bærekraftig overgang fra lærerutdanning til yrke
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;105, Report, 2022)Formålet med undersøkelsen var å kartlegge hvilke forventninger det første kullet i den femårige integrerte masterutdanningen for grunnskolelærere har til arbeidet som profesjonelle lærere i skolen. Det empiriske grunnlaget ... -
Retningslinjer for vurderingssamtaler : første delrapport fra forskningsprosjektet CAiTE (Conversation Analytic innovation for Teacher Education)
(Report, 2020)Denne rapporten er en deskriptiv studie av ulike kilder som potensielt former og påvirker læreres konkrete samtalepraksis i vurderingssituasjonene i klasserommet. Vi har valgt innholdsanalyse som metode for å kartlegge et ... -
Saksbehandling i skikkethetssaker i lærerutdanningen
(Arbeidsnotater fra Høgskolen i Buskerud, Working paper, 2007-01)Det er hensynet til dem studenten primært møter i sitt yrke som ligger bak skikkethetsreglene. For lærerutdanningen betyr det elvene. Det er bare de studenter som kan utgjøre en mulig fare for elevenes liv, fysiske og ... -
Utbildning, lärande, forskning: Slutrapport från en utvärderingsstudie av ULF-försöksverksamhet
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;87, Report, 2022)Regeringsuppdraget Utbildning, Lärande, Forskning (ULF) har varit att planera och genomföra en försöksverksamhet för utveckling och utprovning av modeller som kan leda till långsiktigt samarbete mellan universitet och ... -
Utvikling av samarbeidsformer mellom lærerutdanning og skole-/barnehageeier : fase 1: kartlegging av eksisterende samarbeid
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud;77, Peer reviewed; Research report, 2010-05)Denne rapporten danner grunnlaget for å utvikle et varig samarbeid mellom skoleeier (ved kommunen) og høyskole (ved avdeling for lærerutdanning) som går utover den ordinære praksisavviklingen til lærerstudentene. I skrivende ...