Browsing 6 Skriftserier by Title
Now showing items 1-20 of 428
-
100 år med orkesterliv i Vestfold: Del 1: Sandefjord orkesterforening 1939-58
(Notat;3/2011, Working paper, 2012) -
100 år med orkesterliv i Vestfold: Del 2 (1 av 4): Vestfold symfoniorkester 1966-76
(Notat;4/2012, Working paper, 2012) -
100 år med orkesterliv i Vestfold: Del 2 (2 av 4): Vestfold symfoniorkester 1977-1986
(Notat;5/2012, Working paper, 2012) -
100 år med orkesterliv i Vestfold: Del 2 (3 av 4): Vestfold symfoniorkester 1987-1997
(Notat;6/2012, Working paper, 2012) -
100 år med orkesterliv i Vestfold: Del 2 (4 av 4): Vestfold symfoniorkester 1998-2007
(Notat;7/2012, Working paper, 2012) -
2 sanger for kor og strykere
(Kompendium;2/2012, Music, 2012) -
5-årig grunnskolelærerutdanning på masternivå - ny og utfordrende : Et følgeforskningsprosjekt ved Høgskolen i Østfold : Delrapport I
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;35, Research report, 2019)Følgeforskningsprosjektet MaGlu-forsk ble igangsatt sommeren 2018. Prosjektet ser på innføringen av femårige grunnskolelærerutdanninger ved Høgskolen i Østfold (HiØ), og vil pågå til det første studentkullet som startet ... -
8 høytidssanger: arrangert for kor, kor og strykere eller andre besetninger
(Kompendium;3/2012, Music, 2012) -
8 stykker for strykere
(Kompendium;4/2012, Music, 2012) -
Affeksjon av det visuelle system ved øvre cervical skader
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud, Research report; Peer reviewed, 2004-02)Denne rapporten utgjør første del av to rapporter og tar for seg noen av de filosofiske betraktningene rundt problemstillingen nakkesleng og syn. De synsrelaterte problemer som kan oppstå i etterkant av en nakkesleng og ... -
AIS Classifier (draft)
(Notat;2/2011, Working paper, 2011) -
Akademisk språkkafé - ASK : et medvirkningsbasert aksjonsforskningsprosjekt. Sluttrapport
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;, Report, 2020)I sluttrapporten for aksjonsforskningsprosjektet Akademisk språkkafé - ASK presenteres prosjektets bakgrunn med redegjørelser for demografi, mangfold og tidligere forskning om studenter i høyere utdanning som har ... -
Alle kan arrangere : toneteori med 100 læringsoppgaver
(Notat;1/2013, Working paper, 2013) -
Alle teller mer : en evaluering av hvordan Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver blir innført, brukt og erfart
(Research report; Peer reviewed, 2009)Rapporten er skrevet på bakgrunn av et oppdrag fra Kunnskapsdepartementet. Evalueringen består av to kvantitative og fire kvalitative undersøkelser blant aktører og brukergrupper som er berørt av rammeplanen: barn, ... -
Amerikanere velger Sverige og Nordmenn velger Norge
(Skriftserien fra Høgskolen i Buskerud og Vestfold;18, Working paper, 2015-11-30)Artikkelen rapporterer resultater fra en undersøkelse hvor vi spør nordmenn om hvordan de tror inntektene er fordelt i Norge og hvordan de ønsker seg inntektene fordelt. Utgangspunktet for undersøkelsen er en større studie ... -
Analyse av bruk av refleksjonslogger og diskusjoner i studiet : veiledning, tverrfaglig samarbeid og lovforståelse
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud;87, Peer reviewed; Research report, 2012-02) -
Anbefalinger for gjennomføring av studiene for første års flerspråklige sykepleiestudenter
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;122, Report, 2023)Høsten 2022 fikk jeg i oppdrag av nestleder ved institutt for Sykepleie- og helsevitenskap ved Universitetet i Sørøst-Norge (USN), campus Porsgrunn, å undersøke hvordan studenter, som ikke har norsk som første språk, kan ... -
Anvendt statistikk
(Arbeidsnotater fra Høgskolen i Buskerud, Working paper, 2008-12) -
Arbeidsmarkedet, lønninger og priser
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;133, Report, 2023) -
«Arbeidspraksis som del av bachelorutdanningen i natur- og miljøforvaltning» : Et delprosjekt i Arter i arbeid ved INHM : Sluttrapport fra følgeforskning
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;143, Report, 2024)Sommeren 2023 gjennomførte Institutt for Natur, Helse og Miljø (INHM) ved Universitetet i Sørøst-Norge (USN) en prøveordning der studenter ved bachelorutdanningen i natur- og miljøforvaltning ved INHM fikk mulighet til å ...