Blar i 6 Skriftserier på utgivelsesdato
Viser treff 301-320 av 428
-
Lærere i kombinasjonsstillinger - praksisnær teori og teorinær praksis?
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;36, Report, 2019)Høsten 2018 ble det innledet et forsøk med å opprette stillinger for lærere i kombinasjonsstillinger knyttet til grunnskolelærerutdanningen ved Universitetet i Sørøst-Norge (USN). De som ble tilsatt, arbeider til daglig i ... -
En u-sving til bedre bolig. Et prosjekt for boligsosial innovasjon i kommunal kontekst
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;14, Report, 2019) -
Rapport fra prosjekt International Child Development Programme (ICDP) : - veilederopplæring implementert i helsesøsterutdanningen - et bidrag til å utvikle helsesøsterstudentenes kunnskap og ferdigheter til å fremme godt samspill mellom foreldre og barn
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;28, Report, 2019)Bakgrunn: International Child Development Program (ICDP)- veilederopplæring er et pedagogisk hjelpemiddel til utvikling av helsesøsterstudentenes kunnskap og ferdigheter til veiledning for å fremme godt samspill mellom ... -
Mentaliserende veiledning i folkehøgskoler
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;24, Report, 2019)Håndboken Mentaliserende veiledning i folkehøgskoler har til hensikt å gi deltagere i pilotprosjektet På folkehøgskole med mentor innsikt i teori og metode. Håndboken følger et tre dagers kurs for nye mentorer i folkehøgskolene ... -
Femårig masterutdanning for grunnskolelærere - ny og utfordrende
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;30, Report, 2019)Følgeforskningsprosjektet GLU-forsk ble igangsatt sommeren 2018. Prosjektet ser på innføring av femårige grunnskolelærerutdanninger ved USN og vil pågå til det første studentkullet som startet på femårig GLU høsten 2017, ... -
5-årig grunnskolelærerutdanning på masternivå - ny og utfordrende : Et følgeforskningsprosjekt ved Høgskolen i Østfold : Delrapport I
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;35, Research report, 2019)Følgeforskningsprosjektet MaGlu-forsk ble igangsatt sommeren 2018. Prosjektet ser på innføringen av femårige grunnskolelærerutdanninger ved Høgskolen i Østfold (HiØ), og vil pågå til det første studentkullet som startet ... -
Læring i forskende partnerskap – det digitale hamskiftet i Larviksskolen. Pilot-/forprosjekt for videreføring 2018-2021
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;29, Report, 2019)I samarbeidet med USN (Universitetet i Sørøst-Norge) er det inngått en intensjonsavtale mellom Larvik kommune og USN. Avtalen beskriver to scenarier for oppstart på forskningsarbeidet mot skolene i Larvik. • Med ... -
Delrapport 2 fra prosjektet Akademisk språkkafé for sykepleierstudenter : et medvirkningsbasert aksjonsforskningsprosjekt
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;17, Report, 2019)Delrapport II fra aksjonsforskningsprosjektet Akademisk språkkafé (ASK) bygger på prosjektets delrapport I (mai 2018). I delrapport II gjøres det rede for utviklingen og gjennomføringen av læringsaktivitetene i ASK høsten ... -
Utbildning, lärande, forskning : en evalueringsstudie - delrapport 1
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;19, Report, 2019)Den svenske regjeringen ga i Regeringsbeslut III:4 (090317) Uppsala universitet, Göteborgs universitet, Umeå universitet og Karlstads universitet følgende oppdrag: Regeringen uppdrar åt Uppsala universitet, Göteborgs ... -
Kunnskapsbasert stemme- og fysisk trening for personer med Parkinsons sykdom : Medvirkningsbasert forsknings- og kvalitetsutviklingsprosjekt : Sluttrapport
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;31, Report, 2019)Denne studien viser hvordan kunnskapsbasert fysisk gruppetrening og stemmetrening i grupper kan tilpasses og gjennomføres for hjemmeboende personer med Parkinsons sykdom i en kommune. Metode: Medvirkningsbasert ... -
Recovery på banen. Gatelag som samskapende sosial innovasjon i norske kommuner
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;16, Report, 2019)Recovery på banen, er en studie finansiert av Oslofjordfondets kvalifiseringsstøtte. Studien har hatt som formål å avklare noen grunnleggende spørsmål ved gatelagsfotball, for så å se om de foreløpige svarene kan danne ... -
Innovativ Rehabilitering i Indre Østfold, Nasjonalt forsøk med kommunal rehabilitering : Helsehuset Indre Østfold Medisinske Kompetansesenter IKS Følgeevaluering, delrapport 3
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;33, Report, 2019)Sammendrag og anbefalinger Rehabiliteringsprosjektet i denne perioden har hatt særlig fokus på følgende hovedtemaer: Forankring og ny kommunestruktur, Helhetlige forløp og lokalsamfunnet som ressurs, Etablering av tjenester, ... -
Implementering av 1:1 iPad i Kongsberg, Larvik og Notodden kommune - første resultater fra ståstedsanalysen
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;27, Report, 2019)De tre kommunene Kongsberg, Larvik og Notodden har implementert nettbrett som en læringsressurs for alle elever (1:1 iPad). Den foreliggende undersøkelsen gjelder lærernes erfaringer og vurderinger med innføring og bruk ... -
Undersøkelser av ungfisk til ørret og laks i Tinnelva ved Tinfos, Telemark, høst 2018
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;32, Report, 2019-09-03)Elvestrekningen i Tinnelva på 1600 m fra Tinfos (naturlig oppvandringshinder) og ned til innløp Heddalsvann har siden 2001 blitt undersøkt nær årlig for å få et kvantitativt mål på rekruttering av ungfisk, særlig ørret. ... -
Akademisk språkkafé - ASK : et medvirkningsbasert aksjonsforskningsprosjekt. Sluttrapport
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;, Report, 2020)I sluttrapporten for aksjonsforskningsprosjektet Akademisk språkkafé - ASK presenteres prosjektets bakgrunn med redegjørelser for demografi, mangfold og tidligere forskning om studenter i høyere utdanning som har ... -
Gytegropregistreringer i Vallaråi høsten 2019
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;43, Report, 2020) -
Femårig grunnskolelærerutdanning – ny og utfordrende : Delrapport 2
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;53, Report, 2020)Følgeforskningsprosjektet GLU-forsk ble igangsatt sommeren 2018. Prosjektet ser på innføring av femårige grunnskolelærerutdanninger ved USN (MGLU) og vil pågå til det første studentkullet som startet på MGLU høsten 2017, ... -
Liv og røre i Telemark - sluttrapport
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;61, Report, 2020)Bakgrunn: Telemark er et fylke med utfordringer både knyttet til folkehelseprofil, resultater på skolen og frafall fra skolen. Liv og røre-modellen ble derfor utviklet av Telemark fylkeskommune i samarbeid med lærere og ... -
JavaFX : med Eclipse og Scene Builder
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;41, Report, 2020)Dette kompendiet er skrevet for studenter på kurset OBJ2100 – objektorientert programmering 2 – ved Universitetet i Sørøst-Norge, studiested Ringerike. -
Telemarksmodellen- en analyse av talentutviklingsmiljøet på Skagerak arena
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;46, Report, 2020)