• Fra skolestil til fagartikkel, Diskurser om skriving i videregående skole, 1885-2020 

      Elvestrand, Katrine Marie Østergaard (Master thesis, 2020)
      Denne masteroppgaven i norskdidaktikk handler om skriveopplæringen i norskfaget i videregående skole fra 1885-2020. Oppgaven tar utgangspunkt i problemstillingen Hvilke skrivediskurser kommer til uttrykk i læreplanene for ...
    • Kunsten i å gi rom for kritisk lesing 

      Bakås, Thea Karen (Master thesis, 2023)
      Denne masteroppgaven har tatt utgangspunkt i problemstillingen «Hvordan kan innholdsreklame brukes som inngang til å styrke elevenes kritiske literacy?» I dag eksponeres elevene for enorme tekstmengde hver dag. Kritisk ...
    • Læreres oppfatning og arbeid med kjerneelementet kritisk tilnærming til tekst 

      Johannessen, Henriette Borgen (Master thesis, 2022)
      Denne masteroppgaven har hatt som mål å svare på problemstillingen: Hvordan forstår og jobber lærere som underviser i den videregående skole begrepet kritisk lesing og kjerneelementet «kritisk tilnærming til tekst»? ...