• Delingsøkonomi – holdning til delingstjenester 

      Medgard, Stine Knutsdotter; Søndreli, Astrid (Master thesis, 2021)
      Delingsøkonomi har i stor grad endret måten vi konsumerer varer og tjenester, men det finnes fortsatt begrenset forskning når det kommer til forbrukerens adopsjon, og da spesielt i forhold til holdning og intensjon til å ...
    • Digitalisering i tradisjonelle bankvirksomheter: En case-studie 

      Rustand, Marthe Bøe; Thoresen, Thore Langeland (Master thesis, 2022)
      Samfunnet er i stadig utvikling og den digitale utviklingen skyter fart. Ny teknologi åpner for nye produkter, tjenester og forretningsmodeller. Særlig er digitalisering et dagsaktuelt tema innenfor den finansielle sektor, ...
    • Effekten av merkevareaktivisme på holdning til motebutikker på nett 

      Vamathevan, Suwathi (Master thesis, 2023)
      Merkevareaktivisme er offentlige uttalelser eller aktiviteter som bedrifter utfører på vegne av merkevaren deres i sosiopolitiske settinger (Moorman, 2020, s. 388). Merkevareaktivisme har blitt en stor påvirkningsfaktor ...
    • Markedsføring i sosiale medier for ideelle organisasjoner 

      Aasen, Benjamin (Master thesis, 2022)
      Det finnes rikelig med forskning innenfor det å skape engasjement i sosiale medier, men lite om hvordan ideelle organisasjoner kan dra nytte av sosiale medier som et verktøy. Målet med denne masteravhandlingen var å undersøke ...