Browsing 3 Masteroppgaver by Author "Bakken, Karine"
Now showing items 1-6 of 6
-
Betydningen av en god relasjon til lærer for elever med atferdsvansker
Nordli, Frida Riksfjord (Master thesis, 2022)Atferdsvansker er, ved siden av lærevansker, en av de største utfordringene i dagens skole (Ogden, 2022). Kunnskap om atferdsvansker, samt hvordan lærere kan håndtere disse elevene på en god måte er derfor avgjørende. ... -
Dokumentanalyse av styringsdokumenter med fokus på kontinuitet og tilrettelegging i overgangen mellom barneskolen og ungdomsskolen
Soland, Wenche Bremseth (Master thesis, 2023)Masterundersøkelsen har hatt en hermeneutisk vitenskapelig innfallsvinkel og det er brukt en kvalitativ og praksisorientert dokumentanalyse av sentrale styringsdokumenter for å søke etter svar på hvordan kontinuitet og ... -
Elever i risiko for lese- og skrivevansker har muligheter for å lykkes med et intensivt lese- og skrivekurs i begynneropplæringen
Arntzen, Kine (Master thesis, 2022)I masterstudiets undersøkelse har jeg sett på, på hvilken måte bruk av dynamisk kartlegging og et intensivt lese- og skrivekurs kan bidra til å forbedre elevenes lese- og skriveferdigheter i begynneropplæringen. Undersøkelsen ... -
Elever med dysleksi og lærerens kunnskapsgrunnlag for å identifisere elever med dysleksi. En empirisk studie av læreres kunnskaper, erfaringer og tanker om å fange opp elever med dysleksi
Malmberg, Marte Nilsen (Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven retter seg mot læreres kunnskaper, erfaringer og tanker om å fange opp elever med dysleksi, og problemstillingen lyder slik: «Hvordan opplever fire grunnskolelærere at de mestrer å oppdage elever som ... -
Spesialpedagog - en utrydningstruet art?
Borhaug, Maja Kvam (Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er en kvalitativ dokumentanalyse av utvalgte sentrale rapporter og styringsdokumenter. Masteroppgaven handler om hvordan noen utvalgte sentrale rapporter og styringsdokumenter omtaler, vektlegger og ... -
Tilrettelegging for elever med dysleksi i videregående skole gjennom bruk av lese- og skriveteknologi. En retrospektiv kvalitativ studie
Moholdt, Kristine (Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven har undersøkt hvilken tilrettelegging nåværende studenter med dysleksi fikk gjennom bruk av lese- og skriveteknologi (LST) da de var elever i videregående skole og hva de selv mener om tilretteleggingen ...