Student veileder student : kunnskapsdeling i en lærende organisasjon. Erfaringer med studenter som veiledere i medstudenters arbeid med digitale mapper. En prosjektrapport
Abstract
Rapporten omhandler et prosjekt, gjennomført ved Høgskolen i Vestfold, hvor hovedmålet var å gjøre erfaringer med studenter som veiledere i medstudenters arbeid med digitale mapper. Studentene var delaktige i alle fasene i prosjektet. Sentrale mål var å få studentene til å jobbe med egenvurdering og vurdering av andre (self- og peer assessment). Formativ vurdering, hvor man er opptatt av læringsprosesser som ønsker å hjelpe studenten videre, står her sentralt. Studentene veiledet hverandre med fokus på mappemetodikk og bruk av digitale mapper. Rapporten dokumenterer noen av de kunnskaper studentene tilegnet seg gjennom veiledningspraksis i læringsfellesskapet. Studentenes egne refleksjoner rundt prosjektet vil her stå sentralt.
Publisher
Høgskolen i VestfoldSeries
Rapport / Høgskolen i Vestfold4/2007