• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i økonomi og administrasjon / siviløkonom
  • View Item
  •   Home
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i økonomi og administrasjon / siviløkonom
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effekter av prissetting av pakkeløsninger

Solum, Runar; Hansen, Jonas André
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Solum2009.pdf (1.041Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/142103
Date
2009
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master i økonomi og administrasjon / siviløkonom [225]
Abstract
Temaet for denne studien er bundling (pakkekjøp) sett i et forbrukerperspektiv. Kort fortalt er bundling salg av to eller flere separate produkter og/eller tjenester i en felles pakke (Stremersch og Tellis, 2002). Nærmere bestemt studeres det hvilke innvirkninger prisreduksjon, merkeattraktivitet og prislister har på kjøpssannsynligheten for pakker. Konteksten for studien er hjemmeunderholdningsbransjen. Med hjemmeunderholdning menes i denne konteksten tv, dvd-opptaker og spillkonsoller. Denne studien ble gjennomført på elever i 3. klassetrinn på videregående skole, da disse havner i riktig segment siden de snart skal flytte hjemmefra og kanskje kjøpe ett eller flere av disse produktene.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit