dc.contributor.author | Digre, Elin | |
dc.date.accessioned | 2010-02-17T13:49:40Z | |
dc.date.available | 2010-02-17T13:49:40Z | |
dc.date.issued | 2009-12 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-91116-96-9 | |
dc.identifier.issn | 0807-4488 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/142010 | |
dc.description.abstract | Studentene ved Avdeling for helsefag, HiBu deltok våren 2008 i en evalueringsstudie hvor de sa sin mening om undervisning og læringsmiljø. I tillegg ønsket vi å vite hvordan studentene legger opp og organiserer studiet sitt. Det er brukt to skjemaer i evalueringsstudien; 1. Erfaring med studiet (EMS) og 2. Læringsorientering og studiestrategier (ASI). Resultatene viser at studentene generelt sett er godt fornøyd med studiet. Det området i studien som alle studentene gir sin dårligste vurdering er Arbeidsmengde; her ligger alle klassene godt under middelverdien på score-skalaen. Det kan være flere forklaringer på at studentene mener at arbeidsmengden er stor i studiet. Mulige forklaringer er vurdert. Læringsmønstrene gir en indikasjon på hvordan studentene vurderer undervisningskvalitet og læringsmiljø, og hvordan studentene lykkes i sine studier. Her viser funnene at den generelle profilen for alle klassene er: Relativ høy score for Strategisk orientering og Dybdeorientering sammen liknet med score for Overflateorientering. | en |
dc.format.extent | 4128571 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.relation.ispartofseries | Rapporter fra Høgskolen i Buskerud | en |
dc.relation.ispartofseries | 73 | en |
dc.subject | undervisning | en |
dc.subject | evaluering | en |
dc.subject | læringsmiljø | en |
dc.title | Studentevaluering av undervisning, Bachelor i sykepleie og radiografi | en |
dc.type | Peer reviewed | en |
dc.type | Research report | en |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en |