Studentevaluering av undervisning, Bachelor i sykepleie og radiografi
Peer reviewed, Research report
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/142010Utgivelsesdato
2009-12Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Studentene ved Avdeling for helsefag, HiBu deltok våren 2008 i en evalueringsstudie hvor de sa sin mening om undervisning og læringsmiljø. I tillegg ønsket vi å vite hvordan studentene legger opp og organiserer studiet sitt. Det er brukt to skjemaer i evalueringsstudien; 1. Erfaring med studiet (EMS) og 2. Læringsorientering og studiestrategier (ASI). Resultatene viser at studentene generelt sett er godt fornøyd med studiet. Det området i studien som alle studentene gir sin dårligste vurdering er Arbeidsmengde; her ligger alle klassene godt under middelverdien på score-skalaen. Det kan være flere forklaringer på at studentene mener at arbeidsmengden er stor i studiet. Mulige forklaringer er vurdert. Læringsmønstrene gir en indikasjon på hvordan studentene vurderer undervisningskvalitet og læringsmiljø, og hvordan studentene lykkes i sine studier. Her viser funnene at den generelle profilen for alle klassene er: Relativ høy score for Strategisk orientering og Dybdeorientering sammen liknet med score for Overflateorientering.
Serie
Rapporter fra Høgskolen i Buskerud73