Blar i USN Open Archive på forfatter "Pettersvold, Mari"
-
Barnehagelærere med masterutdanning - potensial for å styrke profesjonen og ivareta barnehagens samfunnsmandat?
Pettersvold, Mari; Østrem, Solveig (Journal article; Peer reviewed, 2018)Stadig flere barnehagelærere i Norge har masterutdanning, til tross for at det ikke stilles krav om slik kompetanse og det heller ikke er gitt at kompetansen verdsettes. Det finnes liten, eller ingen, systematisk kunnskap ... -
Barns motstand i barnehagen
Deilrind, Nina Verpe (Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie, hvor det har vært fokus på hva barnehagelærere eller de med barnehagelærer utdanning tenker om barns motstand i barnehagen. Målet med oppgaven har vært å få en innsikt og ... -
Bruk av styringsmakt- utfordringer og fordeler
Kroknes, Heidi Moon Enoksen (Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven handler om kommunens bruk av styringsmakt ved implementering av faglig utvikling i barnehagene. Gjennom intervju med to kommuner hvor det til sammen er representert 8 styrere og 2 kommunerepresentanter, ... -
"Har aldri lært så mye på ett år" : en intern evaluering av videreutdanningsstudiet Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen (PUB)
Jansen, Turid Thorsby; Pettersvold, Mari; Tholin, Kristin Rydjord (Rapport / Høgskolen i Vestfold, Research report; Peer reviewed, 2007)Rapporten er en evaluering av studiet ”Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen (PUB). Sentralt i prosjektet har vært å identifisere komponenter i PUB-studiet som har vært viktige for å utvikle ferdigheter i å lede, ... -
Rett til en barnehageplass - med krav til god kvalitet? : en evaluering av Ski kommunes helhetlige strategi for full barnehagedekning
Pettersvold, Mari; Aagre, Willy (Rapport / Høgskolen i Vestfold, Research report; Peer reviewed, 2008)Rapporten er en evaluering av hvordan Ski kommunes modell med utvidede barnegrupper og høyere pedagogtetthet har fungert i siste fase av arbeidet mot å sikre full barnehagedekning. Rapporten bygger på et bredt materiale ... -
Åpen barnehage- en møteplass i et fellesskapsperspektiv? En kvalitativ studie av fenornenet åpen barnehage
Hatlem, Marianne (Master thesis, 2008)This is a Master's Degree Thesis on the study of Preschool and Profession Development at Vestfold University College and the Pedagogical University of Denmark. The subject for this Master thesis is open kindergartens. The ...