Browsing USN Open Archive by Subject "sosiale medier"
Now showing items 1-7 of 7
-
Deling av nakenbilder i ungdomsskolen – nye former for frihet og risiko En kvantitativ analyse av sammenhengen mellom ungdoms risikoatferd på sosiale medier og psykisk helse
(Master thesis, 2019)Sosiale medier har blitt en stor del av ungdomskulturen i dag og delingskulturen har blitt et faktum. Temaet for denne masteravhandlingen er sosiale medier, bildedeling og psykisk helse, og tar for seg en kvantitativ analyse ... -
En helt vanlig dag på Facebook - En analyse av norske partilederes facebooksider
(Master thesis, 2017)I denne oppgava har jeg analysert de offentlige facebooksidene til åtte norske partiledere på en tilfeldig valgt dato. Facebooksidene består av bilder og verbaltekst og er en sammensatt eller multimodal tekst. Utspill fra ... -
FortyFridayAfternoons.com: Performative handlinger som estetiske læreprosesser – iscenesatt gjennom sosiale medier
(Master thesis, 2019)I denne masteroppgaven beskrives et kunstnerisk arbeide med to hoveddeler; - performative handlinger og friluftsmaleri, såkalt plein-air. Helheten er iscenesatt og formidlet via sosiale medieplattformer. Førti fredager ... -
"Get fit or die trying" En studie av unge jenters deling av kropps- og treningsbilder på sosiale medier
(Master thesis, 2015)Avhandlingen har undersøkt sammenhengen mellom kropp, trening og sosiale medier med utgangspunkt i to problemstillinger: Hvordan kan vi forstå unge jenters deling av kropps- og treningsbilder på sosiale medier? Hvilken ... -
"Husk GoProen!" : en studie av livsstilssport, actionsportkameraer og sosiale medier
(Master thesis, 2014)Denne masteroppgaven ser nærmere på livsstilssport, actionsportkameraer og sosiale medier. I denne oppgaven er det snowboardere som danner datagrunnlaget, og det er snowboardere som har blitt studert. Studien ser på hvordan ... -
Sivilt engasjement i en digital tidsalder : Forholdet mellom engasjement i sosiale medier og engasjement offline, direkte effekter og mediatoreffekter
(Master thesis, 2016)Majoriteten av empiriske studier har vist at engasjement i sosiale medier fører til engasjement offline. Denne avhandlingen ønsker å skape større forståelse for denne sammenhengen, da det er behov for å undersøke hvordan ... -
Verdien av innholdsmarkedføring
(Master thesis, 2016)Å annonsere og markedsføre i digitale kanaler kan både være effektfullt, kostnadsbesparende og veldig målrettet. Det er på den andre siden utfordringer knyttet til tekniske løsninger som gir brukeren mulighet til å blokkere ...