Blar i USN Open Archive på emneord "matematikk"
Viser treff 1-8 av 8
-
Evaluering av EMIL-prosjektet i Lillesand kommune
(Working paper, 2004) -
Faglige samtaler i matematikk som et lavterskeltiltak i ungdomsskolen : en kvalitativt intervensjonsforskningsprosjekt
(Master thesis, 2016)Omtrent en firedel av alle elever i den norske ungdomsskolen går ut av 10.klasse med karakteren to eller lavere i matematikk. Innenfor denne gruppen elever er det mange som faller utenfor retten til å få spesialundervisning ... -
Jeg bare Googler det! - En kvalitativ undersøkelse om unge voksenes livsmestring knyttet til lave prestasjoner i matematikk
(Master thesis, 2017)Denne undersøkelsen handler om hvilke utfordringer i hverdagen unge voksne med lave prestasjoner i matematikk opplever i forhold til livsmestring. Forskning belyser at matematikkrelaterte ferdigheter hos voksne mennesker ... -
Læreplanutvikling i historisk perspektiv - med fokus på "hverdagsmatematikk" i dagliglivet
(Working paper, 2002-07)Artikkelen gir en oversikt over den historiske utviklingen av læreplaner i Norge, med fokus på disse to punktene. I denne oversikten blir det lagt særlig vekt på planene av 1939 og 1997. Planen av 1939 står på mange måter ... -
Matematikk på nett. En evaluering av det nasjonale nettstedet www.matematikk.org
(Research report, 2005-01-14)Telemarksforsking-Notodden (TFN) har evaluert det nasjonale nettstedet – matematikk. org etter oppdrag fra prosjektledelsen for nettstedet. Dette er en utvidelse av en evaluering Telemarksforsking-Notodden gjennomførte ... -
The non commutative compactification of r-bundles*
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud, Research report; Peer reviewed, 2003-12) -
Et tverrfaglig møte mellom kunst og håndverk og matematikk: En studie i å visualisere matematiske teorem
(Master thesis, 2013)Bakgrunn for valg av tema i masteroppgave er interesse og fasinasjon for koblinger mellom kunst og håndverk og matematikk. Hovedvekten er på praktisk skapende arbeid, og det som undersøkes er det tverrfaglige møtet mellom ... -
Å undersøke elevers holdninger til Matematikkfaget - hva vi "vet" og hva vi "finner"
(Working paper, 2002)