• Enda mer LærerIKT? 

      Johansen, Odd E.; Schaathun, Atle (Research report, 2004-07-09)
      Telemarksforsking-Notodden og NKS Fjernundervisning har etter oppdrag fra Utdannings- og forskningsdepartementet evaluert den versjonen av etterutdanningsprosjektet LærerIKT som ble benyttet i skoleåret 2003-2004 (LærerIKT ...
    • Evaluering av prosjektet Veiledning av nyutdanna allmenlærere : sluttrapport 

      Speitz, Heike (Rapport 2002/01, Working paper, 2002-01)
      Erfaringene med prosjektet "Veiledning av nyutdanna allmennlærere" har vært svært positive. I løpet av prosjektperioden, over tre år, har det blitt gjort viktige justeringer, for eksempel når det gjelder tilrettelegging ...
    • Kulturforståelse hos lærere i Telemark anno 2000 

      Halvorsen, Else Marie (HiT skrift, Research report, 2000)
      This research is concerned with teacher’s understanding of culture, both through the experience they reveal from childhood and youth and as teachers at school, in addition to the concepts and reflections they express. ...
    • Læreres læring : læreres læring i spenningsfeltet mellom pedagogisk og administrativ ledelse 

      Skailand, Kari (Master thesis, 2016)
      Denne masteroppgaven er basert på brevmetoden og semistrukturert intervju, og gjennomført ved en satelittavdeling på egen arbeidsplass. Valg av tema og problemstilling er først og fremst tuftet på min undring over læreres ...
    • LærerIKT - en lærerik erfaring? 

      Johansen, Odd E.; Schaathun, Atle; Streitlien, Åse (Research report, 2004-03-19)
      Telemarksforsking-Notodden og NKS Fjernundervisning har etter oppdrag fra Utdannings- og forskningsdepartementet evaluert etterutdanningsprosjektet Lærer- IKT. Oppdraget omfatter både en evaluering av LærerIKT som konsept ...
    • Når læreren mobber : en kvalitativ studie om å bli mobbet av en eller flere lærere 

      Asp, Hanne Gjerpe (Master thesis, 2016)
      I følge elevundersøkelsen 2015 opplever over 9 000 barn i Norge å bli mobbet av en eller flere lærere oftere enn en gang i måneden. Det er forsket en del på konsekvensene på mobbing av medelever, men konsekvensene av ...
    • Språkets makt 

      Damsgaard, Hilde Larsen (Journal article, 2014)
      Denne artikkelen er basert på en kvalitativ studie blant erfarne lærere. Artikkelen retter søkelyset mot lærernes omtale av elever og hva som påvirker lærernes språkbruk. Lærerne er gjennomgående opptatt av at språket har ...
    • Taste og tenke, mene og mestre : En tekstanalytisk studie av konstruksjoner av norsklæreridentiteter i multimodale bloggutsnitt 

      Rustand, Kari Anne (Doktoravhandlinger ved Universitetet i Sørøst-Norge;39, Doctoral thesis, 2019)
      Formålet med avhandlingen er å undersøke konstruksjoner av norsklæreridentiteter i grunnskolelærerstudenters norskfaglige bloggtekster. Avhandlingen er en tekstanalytisk monografi og studien er forankret i sosialsemiotikk. ...
    • Teachers as human rights defenders: strengthening HRE and safeguarding theory to prevent child sexual abuse 

      Draugedalen, Kjersti; Osler, Audrey Helen (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Sexual abuse is a public health issue with long-term consequences for children’s lives and education. The Convention on the Rights of the Child is a key reference point in safeguarding, increasingly incorporated into ...
    • Teamarbeid for lærernes læring 

      Loraas, Lars Erik Solvang (Master thesis, 2016)
      Denne oppgaven belyser: «Hvordan kan skolen utvikle et teamarbeid som gir læring og utvikling?». Dette er min problemstilling i oppgaven og konkretiseres med disse tre forskningsspørsmålene. • Hvordan kan teamarbeid ...