Blar i USN Open Archive på emneord "281"
Viser treff 1-20 av 39
-
Analyse av elevundersøkelsen og nasjonale prøver. Ekeberg skole i Holmestrand
(Working paper, 2014-06-30) -
Barn og unges relasjoner til natur og friluftsliv : en kunnskapsoversikt
(HiT skrift, Research report, 2003)Det er en generell enighet om at natur og friluftsliv er en viktig del av barn og unges oppvekst, tilhørighet og som identitetsbyggende faktor. Flere departement, statlige, fylkeskommunale og kommunale organer, samt ... -
Barns forestillinger om jorda som planet i verdensrommet
(Working paper, 2008-11-11) -
Beredskapskunnskap - nnavet i Lærerutdanning i Kunst og håndverk
(Journal article; Peer reviewed, 2014)Concurrent (samtidig) lærerutdanning møter en dobbelt utfordring: studentene skal lære et (eller flere) fag, samtidig som de skal lære å lære bort fag. I Kunst og håndverk knyttes denne debatten ofte opp mot hvordan en i ... -
Den europeiske spr?kpermen (ELP/PEL) i Norge - et utviklingsprosjekt
(Working paper, 2006-02-06) -
En kasusstudie av innholdet i veiledningssamtaler mellom nyutdannede lærere og lokale veiledere
(Chapter; Peer reviewed, 2014)Artikkelen er basert på forfatterens doktorgradsavhandling (Bjerkholt, 2013) og drøfter betydningen av forskningsbasert kunnskap om veiledning. Doktorgradsavhandlingen har en sosiokulturell og dialogisk tilnærming og i ... -
En vurdering av innhold og struktur i skolene i Evje og Hornnes kommune
(Working paper, 2009) -
Evaluering av EMIL-prosjektet i Lillesand kommune
(Working paper, 2004) -
Evaluering av MILL-programmet i Skien kommune
(Working paper, 2004-01-29)Denne rapporten er den første delrapporten i evaluering av MILL-programmet og beskriver oppstartfasen (høsten 2003) i programmet. MILL-programmet (Mange Intelligenser, Læringsstiler, Læringsstrategier) er et fireårig felles, ... -
Evaluering av MILL-programmet i Skien kommune. Delrapport 2
(Working paper, 2005-01-24)Denne rapporten er delrapport nummer 2 i evaluering av MILL-programmet. Rapporten beskriver siste del av første fase i programmet. MILL-programmet (Mange Intelligenser, Læringsstiler, Læringsstrategier) er et fireårig ... -
Evaluering av MILL-programmet i Skien kommune. Sluttrapport
(Working paper, 2007-09-10)Telemarksforsking-Notodden har etter oppdrag fra Skien kommune evaluert utviklingsprogrammet ??ange Intelligenser, læringsstiler og læringsstrategier??(MILL) som har pågått i alle grunnskoler i kommunen i perioden 2003-2007. ... -
Evaluering av prosjektet ??orsøk med tidlig start av 2. fremmedspråk?? Sluttrapport
(Research report, 2007-10-09)Telemarksforsking-Notodden har etter oppdrag fra Utdanningsdirektoratet evaluert det nasjonale prosjektet "Forsøk med tidlig start av 2. fremmedspråk" fra høsten 2005 til våren 2007. På landsbasis deltok 12 skoler i ... -
Evaluering av prosjektet PROFFT "Program for fransk og tysk i skolen" - Delrapport 1
(Working paper, 2003-07-11) -
Evaluering av prosjektet Veiledning av nyutdanna allmenlærere : sluttrapport
(Rapport 2002/01, Working paper, 2002-01)Erfaringene med prosjektet "Veiledning av nyutdanna allmennlærere" har vært svært positive. I løpet av prosjektperioden, over tre år, har det blitt gjort viktige justeringer, for eksempel når det gjelder tilrettelegging ... -
Evaluering av prosjektet Veiledning av nyutdanna lærere. Delrapport 2-2000
(Working paper, 2000) -
Fokusgruppeintervju, et hjelpemiddel til å videreutvikle kunnskap om undervisningen i lærerutdanningen?
(Journal article; Peer reviewed, 2011)I denne artikkelen diskuterer vi i hvilken grad fokusgruppeintervju kan være en egnet innfallsvinkel til å utvikle forskningsbasert kunnskap om undervisningen i faglærerutdanningen i formgiving, kunst og håndverk. Vi ... -
Fra plassering til etablering. Et entreprenørskapstilbud til innvandrere i Notodden kommune
(Working paper, 2003-05-14) -
Friluftsliv som arena for sosial læring og mestring i alternative skoletiltak
(Master thesis, 2010-06-18)Avhandlingens stikkord og omdreiningspunkt er friluftsliv, mestring, ungdom med spesielle behov og alternative skoletiltak. Det er i dette spennet mitt bidrag til pedagogisk og didaktisk virke innenfor skolen befinner ... -
Følgeevaluering av "Økt kunnskap om hvordan" Om tenkesettet og spredning - Studie i perioden september 2010 - mai 2011
(Working paper, 2011)Rapporten tar for seg spredningsfasen i utviklingsarbeidet "Økt kunnskap om hvordan" som er en treårig satsing primært rettet mot videregående opplæring i Buskerud med mål om å redusere bortvalg av videregående opplæring ... -
IKT - et virkemiddel for differensiert samarbeid hjem-skole. Underveisrapport
(Working paper, 2003)