• Asking more than one question in one turn in oral examinations and its impact on examination quality 

      Skovholt, Karianne; Solem, Marit Skarbø; Vonen, Maria Njølstad; Sikveland, Rein Ove; Stokoe, Elizabeth (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      The assessment of oral skills is a key part of school examination systems around the world. Typically, examiners engage candidates in a conversational encounter to elicit assessable talk. However, we know little about how ...
    • En samtaleanalytisk studie av fagsamtalen under muntlig eksamen i norsk 

      Vonen, Maria Njølstad (Doktoravhandlinger ved Universitetet i Sørøst-Norge;171, Doctoral thesis, 2023)
      Avhandlingen utforsker muntlig eksamen som interaksjonell samhandling. Avhandlingen består av tre artikler, som bruker samtaleanalyse til å utforske videoopptak av fagsamtalen under muntlig eksamen. I den første artikkelen ...
    • Fagsamtalen under muntlig eksamen og hvilke krav den stiller til elevenes muntlige kompetanse 

      Vonen, Maria Njølstad; Solem, Marit Skarbø; Skovholt, Karianne (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      I snart 150 år har muntlig eksamen vært en del av det norske skolesystemet. Likevel finnes det lite forskning på denne eksamensformen, og vi vet lite om hvordan eksaminators handlinger under muntlig eksamen påvirker elevens ...
    • Managing students’ insufficient answers in oral examinations 

      Vonen, Maria Njølstad; Solem, Marit Skarbø; Skovholt, Karianne (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      What happens when students cannot answer teachers’ questions in oral examinations? This study investigates how teachers manage students’ insufficient answers in disciplinary oral competence exams (DOCEs) in the secondary ...