Blar i USN Open Archive på forfatter "Fagerstrøm, Asle"
-
Delingsøkonomi – holdning til delingstjenester
Medgard, Stine Knutsdotter; Søndreli, Astrid (Master thesis, 2021)Delingsøkonomi har i stor grad endret måten vi konsumerer varer og tjenester, men det finnes fortsatt begrenset forskning når det kommer til forbrukerens adopsjon, og da spesielt i forhold til holdning og intensjon til å ... -
Digitalisering i tradisjonelle bankvirksomheter: En case-studie
Rustand, Marthe Bøe; Thoresen, Thore Langeland (Master thesis, 2022)Samfunnet er i stadig utvikling og den digitale utviklingen skyter fart. Ny teknologi åpner for nye produkter, tjenester og forretningsmodeller. Særlig er digitalisering et dagsaktuelt tema innenfor den finansielle sektor, ... -
Effekten av merkevareaktivisme på holdning til motebutikker på nett
Vamathevan, Suwathi (Master thesis, 2023)Merkevareaktivisme er offentlige uttalelser eller aktiviteter som bedrifter utfører på vegne av merkevaren deres i sosiopolitiske settinger (Moorman, 2020, s. 388). Merkevareaktivisme har blitt en stor påvirkningsfaktor ... -
Markedsføring i sosiale medier for ideelle organisasjoner
Aasen, Benjamin (Master thesis, 2022)Det finnes rikelig med forskning innenfor det å skape engasjement i sosiale medier, men lite om hvordan ideelle organisasjoner kan dra nytte av sosiale medier som et verktøy. Målet med denne masteravhandlingen var å undersøke ... -
The relative importance of healthy food labels when shopping for groceries online
Fagerstrøm, Asle; Richartz, Philip; Pawar, Sanchit; Larsen, Nils Magne; Sigurdsson, Valdimar; Eriksson, Niklas (Journal article; Peer reviewed, 2019)Healthy food labels are a widely used form of intervention that nudges consumers towards healthier choices. This study investigates the relative importance of healthy food labels on the consumers’ online choice of grocery. ...