Blar i USN Open Archive på forfatter "Bunting, Mette"
-
Avdelingslederes rolle som ledere i videregående skole
Bunting, Mette (Chapter; Peer reviewed, 2014)God ledelse er avgjørende for systematisk utvikling av skolen. Videregående skoler er komplekse organisasjoner med rektor som «konsernledere» med et utadgående perspektiv, mens avdelingslederne leder innad. De fleste ... -
Developing an equalities literacy for practitioners working with children, young people and families through action research
Stuart, Kaz; Bunting, Mette; Boyd, Pete; Cammack, Paul; Frostholm, Peter Hornbæck; Gravesen, David Thore; Mikkelsen, Sidse Hølvig; Moshuus, Geir H.; Walker, Steve (Peer reviewed; Journal article, 2019)The Marginalisation and Co-created Education (MaCE) project was developed between the University of Southern Norway, VIA University in Denmark and the University of Cumbria in the UK and funded by Erasmus+. The project ... -
Framing Narratives: Youth and Schooling, Silencing and Dissent.
Bunting, Mette; Moshuus, Geir H. (Journal article; Peer reviewed, 2016)As completing upper secondary school has become increasingly important for young people to take their place in society, the problem of school dropout has prompted extensive research to identify the decisive underlying ... -
Inaktive ungdommer - en av vår tids største utfordringer. Sluttrapport (2015 – 2018)
Moshuus, Geir H.; Ask, Trine Skjævestad; Bordevich, Kathrine; Bunting, Mette; Gulløy, Elisabeth; Halvorsen, Torill Aagot; Svenni, Trine West; Tjelta, Thomas (Research report, 2019)FARVE-prosjektet «Inaktiv ungdom en av vår tids største utfordringer» (2015-2019) kom som et tilsvar til den omfattende kvantitative forskningen på skolegjennomføring og –avbrudd som forelå i Norge rundt 2012, da det var ... -
Læringsstrategier, privat praksis eller felles sak? En etnografisk case-studie av en skole, en leder og en kommune
Bunting, Mette (Master thesis, 2007-11-01)Problemområde: Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvilken oppfølging og ansvarliggjøring ledelsen ved en skole utøver ved innføring av læringsstrategier, og hvilken praksis dette fører til i skolens personale. ... -
Oppfolging - Young peoples’ own stories about dropping out in Norway: An indirect qualitative approach.
Bunting, Mette; Moshuus, Geir H. (Peer reviewed; Journal article, 2017)Mye forskning om skoleavbrudd i videregående opplæring ser på risikofaktorer, som sosio-økonomisk bakgrunn, grunnskolepoeng og kjønn, og kan derfor sies å fokusere på individuelle og strukturelle faktorer. Artikkelen ... -
Places to belong? Narrating childhood(s) and the coast as a home across three generations in a community of islands
Kjørholt, Anne Trine; Bunting, Mette (Peer reviewed; Journal article, 2021)Coastal societies are characterized by being in transition with regard to economies, work, demography, and social–cultural life. Based on life biographies across three generations, we explore childhood and the coast as a ... -
Sted, trivsel og skoleavbrudd - individuelle og strukturelle mekanismer i skolen synliggjort gjennom ungdoms fortellinger En studie med Henri Lefebvres triademodell som analytisk prisme
Halvorsen, Torill Aagot; Bunting, Mette (Peer reviewed; Journal article, 2019)The aim of this article is to examine young people’s narratives about place in the dropout process and how they make sense of everyday practices in social places. Studying young people’s experiences about place can provide ... -
Three types of tightrope dance in the comback process
Bunting, Mette; Halvorsen, Torill Aagot; Moshuus, Geir H. (Journal article; Peer reviewed, 2017)Fewer than half of the young people attending vocational institutions in Norway complete their education within the allotted five years. Indeed, many of these students have non-linear paths to completion. However, it is ... -
Vurdering - avgjørende for at elevene skal lære
Bunting, Mette; Wåle, Åshild Viken (Others, 2012)